fredag 18 juli 2008

Återseende

Var och tränade igår och sprang till min överraskning ihop med boxaren. När vi tränade senast för 4 veckor sedan ( dagen innan jag gjorde illa mig ) kom vi överens om att vi skulle boxas ihop veckan efter. Det kunde jag av förståeliga skäl inte göra, men jag kunde inte heller få tag på henne och säga att jag inte skulle komma.

Så när vi surrade igår, fick man givetvis en "känga" av henne för det:=). Haha kan inte fatta att alla tjejer är begåvade med svart bälte i att ge killar dåligt samvete...För nu hade hon minsann varit tvungen att köra själv med sandsäcken (vilket i ärlighetens namn är helt värdelöst.)

Jag förklarade för henne vad som hade hänt och då förstod hon såklart. Efter det berättade hon att hon gjort en titthålsoperation i knät och inte varit på boxningen på 3 veckor.Då såg jag chansen och sa att jag minsann varit där ändå just dom gångerna hon inte varit där och att hon minsann hade svikit mig...ha ha ha..vilket hon såklart inte trodde på.

Nåväl, hon berättade att hon skulle till Turkiet nästa vecka ( sa inte med vem..) och jag förklarade att jag skulle vara borta från stan 31:a Juli-18:e Aug med brorsan (smart va, att säga VEM man ska iväg med...he he).

Slutligen kom vi fram till att vi invalider skulle rehabilitera oss själva och vara redo att köra tillsammans när jag kommer tillbaka från semestern.

Armen känns sådär idag :=( Bänkpress och chins var nog inte det bästa även om jag körde lugnt...får nog hålla mig till armhävningar och rörlighetsövningarna när det gäller styrketräning tills efter semestern.

3 kommentarer:

Astriid sa...

Ni verkar ju ha kul ihop ju :) Det låter lite lagom spännande och skönt att ni hitills inte har bytt nr eller setts utanför gymet ;) Då får ni lääängta lite, hehe!

Hoppas du stöter ihop med boxaren i slutet av augusti igen :D

Anonym sa...

Jag håller med astriid =)
Och visst är det så mycket enklare och roligare att träna när det finns något annat att se fram emot än bara träningen? ;-)

Douglas sa...

astriid :Mmm hon är rätt kul. Verkar ha energi och är framåt vilket jag tycker är attraktivt.

Fast lääängta är nog att ta i, allafall om du frågar mig :=)

Kram!

latja :Hehe ja en trevlig dam på gymet är ju alltid en krydda oavsett vad. Träningen lär jag se fram emot ändå med tanke på att jag måste ta det lugnt nu ;=)

Kram!