söndag 13 juli 2008

Old buddy på besök !

Har träffat en av de få människor som jag räknar in bland mina riktiga vänner nu i helgen. Givetvis var det fantastiskt skoj då vi inte setts på snart 1 år. Han bor utomlands och är på besök i ca 10 dagar i Stockholm. Vi pluggade tillsammans på universitetet, och det är en fantastiskt varm och generös människa. Kommer kalla honom chilenaren, då han kommer därifrån.

Vi pratade gamla minnen från skolan. Gamla ragg. Gamla historier. Som då när vi båda fick skrattanfall mitt i en matteföreläsning när jag kom dit helt väck efter att ha haft en galen natt. Det såg han på en gång och säger med allvar i rösten "vilket rufsknull du har !" Lätt att hålla sig för garv :=) Han bryter på en så skön accent, och blandar ofta ihop orden, som ovan.

Han bad mig skämtsamt på den tiden skriva ett lexikon över alla slanguttryck som jag använde, som han sen "övade" på. Så helt sonika kunda han komma fram till mig och säga "Du ser ut som ett spya i nyllan" ( Då han menade "Du ser ut som en spya i nyllet", när man var bakis ).

Eller som när vi var på maskerad, rejält dragna och han helt plötsligt säger "Ta mig på allvar nu Douglas", varpå jag tittar på honom och ser att hans lösskägg sitter heeelt snett och någon har målat maskara i nyllet på honom. Hyfsat svårt att ta någon på allvar då... och jag börjar såklart garva helt hysteriskt varpå han också gör det.

Haha han har så skön humor. Kommer ihåg den gången då han fick smaka min käre mors grymma äppelpaj, varpå han säger "kan inte du be din mamma adoptera mig som sin son ? Jag kan gärna kalla henne mamma" :=))

Efter en stund gled samtalet in på lite allvar, som så ofta när vi ses. Han är en människa som jag tycker om att prata med ( och vice versa ) eftersom vi verkligen FÖRSTÅR varandra. Igår pratade vi om människor i allmänhet och som vanligt blir det aldrig monologer, utan alltid dialoger.

Det jag gillar med honom mest är hans förmåga att ge. Jag har träffat ytterst få människor som verkligen kan ge av sig själv. Kommer ihåg när jag hade det körigt med min tjej och åkte till honom över en helg för att prata/ventilera problemen. När jag kom fram efter 6h tågresa sa han åt mig att ta ett bad i jacuzzin för att slappna av. Sen kom han in med toasts som han hade gjort och vin att dricka till. Han tog verkligen hand om mig, och la alla sina egna behov åt sidan den helgen. Hade han inte haft flickvän hade jag varit orolig att han var gay och raggade på mig...ha ha ha...så omtänksam var han.

Inga kommentarer: