onsdag 23 juli 2008

Raggning

En grej som kanske många inte tänker på när det gäller att ragga tjejer är hur mycket lättare det är att göra det i vardagen än när man t.ex är ute på nattklubb.

När man är ute, så tror jag att de flesta tjejer är förberedda på att det kommer komma fram killar som raggar. Då kan dom också avfärda dom genom att vara kalla eller bara nonchalera honom lättare. Det är på något sätt också mer legitimt att vara otrevlig och bara dissa folk.

Därför raggar jag helt klart oftare när jag inte är på nattklubb. Det kan vara allt från ett affärsbiträde till en tjej på gymet. Då är situationen plötsligt en helt annan. Tjejer förväntar sig inte på samma sätt att det kommer komma fram killar. Dessutom är det inte alls lika legitimt att dissa folk, vilket ytterst sällan händer heller. För hur skumt det än låter, när hon är oförberedd och släppt garden är hon mer tillgänglig. Detta ska man ju såklart utnyttja och därmed hugga som en kobra, vilket jag gjorde igår :=)

Stod och gjorde mina fåniga övningar för att få upp rörligheten med mina 1kg:s hantlar (kallas hundbenen) när det kom en snygg tjej och satte sig på bänken bredvid mig. Avsikten var väl inte direkt att "ragga", utan mer att surra lite då jag tycker om det. Såg att hon tittade åt mitt håll och såg lite konfunderad ut över mina rörelser. Så jag sa :
"Såna här roliga övningar kan du också få göra om du bryter handleden. Stå här med hundbenen och göra hundratals repetitioner. Helt värdelöst"

Varpå hon svarade :"Ja".

Sen var det roliga över...ha ha ha. Oftast om en tjej är lite intresserad av att i allafall snacka hade hon försökt få konversationen att leva genom att ställa en fråga i stil med "Tråkigt,vad har du gjort ?". Men hon sa inte ett ord till, vilket fick mig att inse att det var Game Over. Men men, shit happens. Det hör livet till som man ;=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle också behöva lära mig att rycka på axlarna och tänka "Shit happens"

Kollade såklart nummerologin och jag var en 7:a
Stämmer faktiskt riktigt bra =)

Douglas sa...

latja :Haha jag tror nog att det är hyfsat svårt för en tjej att någonsin "rycka på axlarna" efter att ha blivit avvisad :=)

Nu måste jag hitta ett namn som ger en 7:a i beskrivning så jag har en aning om hur du är som person ;)

Kram!