söndag 13 juli 2008

Kanot i Dalarö

Haha kan inte låta bli att sitta och skratta för mig själv när jag har den bild i skallen som jag har nu.

Bakgrunden är den att jag skjutsade ut chilenaren och hans son till Dalarö för att dom skulle iväg på en 3-dagars kajaktur...Alltså, nu snackar vi en lirare som har suttit i en kanot typ 1 gång i hela sitt liv ! Idag skulle dom paddla 6 timmar(!). Jag kan ju bara tänka mig hur ont han kommer ha i hela kroppen. Han kommer ju ha SÅ ont i ryggen och knappt kunna röra sig och ha fullt med blåsor i händerna...ha ha ha...Han var så naivt skön när jag släppte dom och han blickade ut över havet. Tror han inte har en aning om vad som väntade honom. Påminde mig lite om Gösta i "Vi hade i allafall tur med vädret", när han såg fram emot "4 veckors semester tillsammans".

Så den bilden jag har i huvudet är ju hur han sitter i rejält risigt väder med regn och klagar över värk när dom ska paddla hem samtidigt som det kommer en storm och driver iväg dom till typ Riga... :=) Den här förväntansfulla blicken han hade innan dom åkte kommer ha förvandlats till något mordiskt samtidigt som han kommer svära på att han "aldrig mer ska paddla någon j*vla kanot"...ha ha ha.

Inga kommentarer: