tisdag 22 juli 2008

Helgen och jobbet

Helgen gick i festandets och sena nätters tecken. Träffade kanadensaren i Fredags och hade hur kul som helst med en hel del kvinnliga inslag ;) Trackade honom duktigt eftersom hans flickvän var bortrest, och då minsann "fick" han gå ut. Jätteroligt och alltid en öm punkt ;) Vi lyckades också hamna på ett ställe där det sprang runt någon fotograf som skulle ta bilder. Hur kul som helst, särskilt när han inte förstod ironin när vi bad "pleeeease take a picture of us"...ha ha ha. Kan inte hajja folk som posar och ber om omtagningar etc. etc. Orka bry sig (säger jag som modellerat ett par gånger...ha ha ha). I vilket fall som helst hamnade vi på webben och jag är tacksam över att inga kollegor sett kortet :=)

I Lördags skulle jag ta det lugnt med tanke på att jag skulle flyga helikopter dagen efter. Det gick sådärbra kan jag säga...Var ute med en del kollegor och ex. kollegor och det blev väldigt intressant när folk blev mer och mer berusade, får då kom såklart skvallret igång :=)) Jag måste ha klarat mig bra, för det var ingen som ens misstänkte något mellan mig och f.d kollegan.

Det roligaste var dock när en kollega började "såga" 2 andra kollegor på min avdelning, inte för deras kompetens utan personligheter. Vi triggade igång varann rätt rejält, för jag i min tur sitter ju bredvid dom båda. Vi har 4-klövrar på jobbet och det finns en plats ledig ( där f.d kollegan satt ). Vi sitter alltså 3 pers ihop, och de övriga 2 är bland de tystaste personer jag mött. Jag svär, öppnar inte jag munnen kan vi sitta tysta en hel dag. De som känner mig vet ju att jag är raka motsatsen. Jag ska helt enkelt inte sitta med bara såna människor för då trivs jag inte alls. Detta har jag redan hintat till min chef och även sagt att jag måste byta plats. Alternativt får f.d kollegan komma tillbaka och ta sin lediga plats. Hon var ruggigt social och dessutom snygg :=) En bra kombination.

Just det här med att det i min bransch finns många associala personer och riktiga kufar, har lett till att jag mer än en gång har funderat över mitt yrkesval. De främsta fördelarna är att jag får använda hjärnan mycket och att jag har hyfsad lön tillsammans med att jag kan få jobb i princip vilket land som helst. Nackdelen är såklart det jag nämnt precis, och det är påfrestande när man självär social. Som tur är, är vi dock ett riktigt skönt gäng med många öppna människor. Får jag bara byta plats på jobbet är nog nästan allt frid och fröjd tills vidare:=) Sen är nog ett karriärbyte inte alls en omöjlighet.

2 kommentarer:

Astriid sa...

Så lördagen slutade bra ändå? :P Att festa med nuvarande och fd kollegor kan rent ut vara lisfarligt :S Haha!

Douglas sa...

astriid :Jorå, kom hem runt 4, men skulle inte flyga förrän 12.

Haha ja tusan, fast det var tur att dom värsta galningarna inte var med...Men nu hoppas jag det blir lugnt tills jag drar på semester.

Kram!