onsdag 23 juli 2008

Hur man "lurar" till sig en lunch

Satt och åt min lagade matlåda förra veckan och berömde mig själv när jag påpekade hur god den. Då säger en annan kollega "ja den ser god ut, men mig slår du inte på fingrarna Douglas när det gäller matlagning!"

"Nähä sa jag, det skulle jag inte få för mig heller. Men om du nu är så bra tycker jag du kan bevisa det genom att laga en till mig. Jag står för efterrätten. Förresten tror jag inte du är duktig :=)"

Självklart svalde han betet. Finns ju inget bättre sätt att hetsa en man än att säga att han inte klarar av en speciell grej :=) Så nu har man precis fått sig en 2-rätters som var hur god som helst...ha ha ha. Inte varje dag man äter "Biff Bourgogne" och en förrätt innehållande bla. parmesan/valnötter till lunch. Kreativiteten är på topp också efter 2 glas vin. Så här borde alla dagar vara på jobbet.

Inga kommentarer: