torsdag 17 juli 2008

Mönster Del 2

Är det något jag har insett på äldre dar så är det ju vilket lotteri det här med förhållanden kan vara ibland. Vissa träffar någon i unga år och lever ihop lyckliga resten av livet. Som mina föräldrar som kommer fira 40 år som gifta i år ! Sen har man familjens svarta får, som har ett highscore på typ 3år i ett förhållande...ha ha ha

Arnie skrev i en kommentar att det inte är fel att jag tar på mig samma roll i förhållanden, vilket hon har helt rätt i. För det är som hon säger, sån ÄR jag. Jag vill inte heller vara på ett annat sätt. Jag vet ju hur fantastiskt det kan vara om man träffar på någon likasinnad, för det har också hänt. Problemet har varit som hon också nämner att jag har gett det till fel person som helt enkelt inte uppskattat det utan utnyttjat (medvetet/omedvetet) det.

Nystar man vidare i det här, så är det här ett genomgående mönster i alla mina relationer. Det vill säga även med t.ex kompisar och bekanta.

Därför är jag glad att jag nu i allafall, sent omsider, har lite bättre koll på vilka som är mina nära vänner. Människor som troligtvis aldrig kommer utnyttja mina egenskaper och som uppskattar de sidor jag har. Inte bara med ord, utan också med handling. Dit räknar jag en 3-4 personer vilket också är tillräckligt, då varje relation kräver sin tid. Njae det är nästan "tillräckligt", finns mycket plats för en underbar tjej också, som ännu inte visat sig än...Men när hon så småningom kommer (hoppas jag!), får hon ta den plats som hon ovetandes har reserverad hos mig :=)

2 kommentarer:

Ejjeliten sa...

Men? men? Vadå inte visat sig än.. HÄr är jag ju Douglas!! *skuttar upp och ner och viftar med armarna* Vi ska ju åka till Maldiverna och vara romantiska. Hihi. Kram på dig =)

Douglas sa...

ejjeliten Haha sorry sockret, får skylla på min medicin (för armen/handleden )som gör att jag blir ännu mer tankspridd :=)

Kollade faktiskt resa till Maldiverna igår. 7500 för en flygstol vid Påsk nästa år !

Kram!