fredag 11 juli 2008

Bra nyheter !

Ursäkta om jag är tjatig om det här med träningen, men det gör så mycket för mitt välbefinnande :=) Har det senaste året dragit på mig fler skador än jag gjort på typ 15år så det är klart det varit segt. Därför blir jag så otroligt glad när det börjar ljusna.

Var hos arbetsterapeuten igår som jag tyckte var mycket bra. Kan ju hänga ihop med att hon sa precis dom saker som jag ville höra..ha ha. Hon tyckte jag skulle skippa alla skydd för handled/arm och istället börja träna upp rörligheten igen. Detta vet jag iofs. själv är viktigt, men man vågar ju inte börja göra det förrän man fått klartecken på att det verkligen är ok så man inte förvärrar skadan med träningen. Hon sa också att det gör ingenting om det "hugger till" under träningen, så länge jag inte har ont efteråt. Jag kunde också räkna med en 4-5 månader innan jag skulle bli helt återställd, men jag kunde börja boxas om ca 1 vecka om jag bara tar det försiktigt. Det vill säga är ytterst noggrann med att linda och självklart inte slår allt vad jag har på en gång. Kan ju tyckas märkligt, men faktum är att all träning är bra eftersom man bygger upp och stärker muskulaturen runt omkring.

Det handlar också om en hel del vridövningar med lätta hantlar. Har nog inget gått till stället där de silverfärgade hantlarna mellan 1-10kg finns på säkert 10 år.

Så där stod man igår och tränade lite annorlunda än mot vad man brukar. Måste sett rätt kul då jag är ganska stor och tränar med dom små hantlarna. Vi snackar alltså 1kg:s hantlar :=) !! Så små att jag knappt känner vikten när jag håller i dom. Kändes lite lustigt, men ändå så skönt att göra något aktivt för att hjälpa handen.

6 kommentarer:

Astriid sa...

Men åååh, har du såna där stora armmuskler som får det att pirra av välbehag? Jag är en sån sucker för stora armar, jummy!

Och du, sluta skryta så mycket ;) Haha!

Ha en bra helg. Kram!

Douglas sa...

astriid Åh sorry det var inte meningen att låta skrytsam, så vill jag absolut inte bli uppfattad.

Haha nu vågar jag inte svara på din fråga. Får diskret hänvisa till ett tidigare inlägg, http://eeyau.blogspot.com/2008/07/underlig-msn-konversation.html och där Z skriver om ämnet 15:39..:=)

Hoppas du får en härlig helg också.
Kram!

Blingbling sa...

Du är tillbaka :)

/Blingbling

Douglas sa...

Blingbling Såklart jag är :=)

Kram!

Astriid sa...

Haha, nej! Be inte om ursäkt. Jag tycker det var rätt roligt, hah! Och så är det ännu roligare att jävlas lite med dej!

Douglas sa...

astriid Haha skönt med väss...räkna dock med repressalier :=)

Kram!