onsdag 9 juli 2008

Armen bättre !

Händer inte mycket i veckan. Tröttnade på att min handled/arm inte blev bättre så jag drog till en ny läkare. När jag märkte att jag efter 2v fortfarande var mil ifrån att ens kunna röra armen obehindrat lackade jag, särskilt med tanke på den förra läkarens utlåtande "om 3-4 dagar kommer du inte tänka på det här och om ca 10dagar är det fritt fram att köra". Han skrev inte ens ut någon medicin.

Den nya läkaren konstaterade i allafall att jag har en kraftig muskelblödning i armen och skrev ut Voltaren och någon anti-inflammatorisk kräm. Detta var i Fredags, dessutom fixade han en tid imorgon till en arbetsterapeut som ska kolla ut något skydd åt mig. Han var tydlig med att påpeka att jag skulle vila min arm helt och hållet. Lättare sagt än gjort sa jag, eftersom jag är systemutvecklare och jobbar med datorer varje dag. Är ju lite segt att sitta och skriva med en hand om man säger så...ha ha ha. Dessutom visste jag vad för party som väntade senare på kvällen så hans råd skulle tas i beaktande from. dagen efter :=)

Hur som helst så verkar den här krämen ha gjort underverk, för armen är mycket bättre. Jag ser fram emot att kunna börja träna igen, för 3v snart utan träning är ju tortyr för mig som är van att röra på mig. Kan redan nu avlägga ett löfte om att jag kommer vara grymt noggrann med att ta hand om min kropp när det gäller uppvärmning/stretching i fortsättningen !

2 kommentarer:

Astriid sa...

Usch, så hurtig du är! Det är som att jag nästan vill gråta. Själv har jag fryst mitt gymkort över sommaren, jag veeet att jag inte kommer att ta mej dit :P

Grannen har dock varit på mej mej att köpa springskor så att vi ska sprina, får väl göra det då... Hehe.

Kul att du mår bra iaf :) Kram!

Douglas sa...

astriid Haha förlåt tjejen, men jag är HELT säker på att det finns annat som du är mycket flitigare på än vad jag är :=)

Duktigt att frysa kortet när du inte ska använda det! På sommaren ska man ju inte träna så mycket heller. Finns ju mycket roligare saker att göra. MAX 3ggr/veckan ordinerar Dr.Douglas.

Ska du köpa skor, så lova mig att du går till ett ställe där det är kunnig personal, typ Löplabbet ;)

Vill inte att du ska få problem med knän etc. etc även om du troligtvis hellre lägger pengar på smink/shampo/partfym whatever...ha ha

Kram på dig också !