onsdag 10 september 2008

Listig !

Ibland är det härligt att ta fram någon av de feminina sidorna som vi män tilldelats en liten del av. I detta fall listigheten :=)

Jag snackade till mig en riktigt god lunch för ett tag sedan. La till en kommentar efteråt om "jag tror inte att du alls är lika duktig på att laga fisk". Kollegan svalde betet och har presenterat följande lunchmeny imorgon :

Förrätt: Trattkantarell-soppa.
Varmrätt: Gravad Lax i Gin-inlägg(spriten) med dillstuvad potatis.
Efterrätt: Calvados-flamberade päron.

Haha menyn är så komplicerad att jag knappt kan skriva ner rätterna på ett korrekt sätt...

Enda haken med det här är att om Sverige slår Ungern i kvällens VM-kval, vilket är mer än troligt, kommer jag få höra en hel del tråkningar under morgondagen :=) Hade inte varit dumt att eventuellt vara "sjuk" just imorrn i så fall. Fast då hade jag såklart missat lunchen.

2 kommentarer:

Astriid sa...

Oohlala, en trerätters! Hoppas det smakade bra :)

Douglas sa...

astriid :Ja det smakade grymt nice !

Fast idag var det tilbaka till vardagen, dvs mitt hemlagade ;) Ingen trerätters men gott var det.

Kram
/Douglas