fredag 5 september 2008

Yoga & trisslotter

Yogapasset var rätt nice även om det var bra mycket jobbigare än jag trodde. En del lustiga ställningar man fick prova på, och nu pratar jag inte om missionären/69:an/skeden/doggy etc. etc. utan nu var det hunden/bollen/bryggan och allt vad de hette. Bra mycket svårare och jobbigare framförallt...ha ha

Framgick ganska tydligt att stretching inte varit min allra bästa gren när jag styrketränat genom åren. Var rätt stel och inte i närheten av att fixa alla ställningar. Sen när man väl fick alla kroppsdelar på plats var det lite lurigt att hålla balansen. Slutintrycket blir nog att jag kommer gå dit fler gånger, så får man se vart det leder. Det var trots allt rätt nice att bara slappna av och komma ner i varv. Sen att vi var 2 killar och typ 27 tjejer var ju såklart trevligt ;) !

Slutligen. Skrev om trisslotter i en kommentar i ett inlägg för några dagar sedan. Kan säga att jag inte riktigt tror på att skrapa fram några miljoner. Bästisen och jag fick en idé för ett tag sen att köpa 40 lotter tillsammans (500kr/skalle). Vi vann sammanlagt 125kr ( 1x50kr och 3x25)!!Mitt förtroende är mao. 0 när det gäller trisslotter och miljoner.

3 kommentarer:

Astriid sa...

Yoga är lite klurigt faktiskt. Och så tycker jag att dom lyckas hitta muskler jag inte trodde att jag hade innan.. Jag ska ge det en ny chans höst :)

Synd på lotterna.. :P

Kram

Anonym sa...

Har också börjat lite så smått med yoga för att bli smidigare.. är usel på att stretcha efter ett styrkepass.
Men det krävs faktiskt tålamod för att känna en skillnad.
Lycka till!
kram från Latja

Douglas sa...

astriid :Ja jag hade träningsvärk på en hel del udda ställen.

Klurigt var ju bara förnamnet, särskilt när man är vig som ett kylskåp.

Kram!

latja :Stretcha är så grymt tråkigt men jag måste med tanke på alla småskador jag haft.

Det enda som underlättar är om man har en snygg tjej att titta på...då kan man stretcha i 20min utan problem :)

Kram!