torsdag 18 september 2008

Good old days !

Igår återuppväckte vi en gammal tradition. En tradition vi alltid höll innan jag flyttade utomlands. En tradition som inte längre fanns pga. olika orsaker när jag flyttade hem efter 3 år. En tradition som jag, och de flesta saknat, men som fick nytta liv igår !

Jag pratar ju givetvis om Champion-League kvällarna :=) De kvällar när grabbarna träffades för att kolla fotboll och snacka, dvs. tracka varandra konstant i 2.5 timmar. Givetvis var kaffet på plats tillsammans med glassen. Det enda som saknades (var slut på Konsum !) var Condis-bitarna. Många roliga ämnen har avverkats. Många damer har det pratats om. Miljoner domslut har ältats. Finns nog en del tjejer som gärna hade velat vara en mygga på dom väggarna.

Vi får väl se om den andra traditionen vaknar till liv. Den när vi kollade på Spanska ligan på Söndagskvällarna. Är iofs inte så troligt med tanke på att alla har fullt upp. Vi är ju en del som är singlar (typ 80%) så några flickvänner/fruar/sambos lär inte vara problem. Det vi aldrig kommer få igen är chokladrutorna som en av vännernas dåvarande hustru bakade till oss. Bland det godaste jag ätit. Måste fan maila henne nu för att tigga till mig en plåt...

För övrigt var jag och boxades igår. Träningen går riktigt bra, dvs. handleden håller och känns toppen. Pallar både tung styrketräning och boxningen även om jag inte vevar på med full kraft.

Dessutom finns det en annan boxare som jag lagt märke till ett tag nu. Hon ser alltid så glad ut och ler ofta. Sånt gillar jag. Började prata med henne medan vi valde handskar och hon var precis lika trevlig som jag hade föreställt mig. När jag boxades med en av mina kollegor förut frågade han om det var nånting mellan oss för vi hade kollat på varandra rätt ofta tyckte han...jag fattade inte vad han menade då. Förstår honom nu.

Fast oavsett vad så är jag nog mest glad över att kunna känna så här igen. Lite pirr. Det var så länge sen. Räcker långt det med när man varit med om ett känslomässigt mörker. Att få leva igen. Att känna att man lever.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu vill jag bli av med den här förkylningen och komma igång med träningen jag med =)

Skoj att ni tagit tag i den gamla traditionen med fotboll och grabbsnack. Det tror jag är precis vad ni killar kan behöva nån kväll i veckan :-D

Kram från mig

Astriid sa...

Ja, jag skulle gärna vara en mygga på väggen under en grabbkväll, iof har jag varit på en del så.. Allt låter lite småmacho måste jag säga.. :P

Pirr i magen är mysigt.. :) Hihi!

Douglas sa...

latja :Man blir ju helt stirrig av att inte få göra av med energi :=)

Ja grabbkvällar är klart underskattat. Tror både män/kvinnor behöver ses ibland var för sig.

Kram!

astriid Haha tror tjejer är "värre" när det gäller samtalsämnen...

Macho ? Vad menar du :=))? Förstår inte ALLS vad du menar...ha ha...eller så gör jag det ;)

Pirr är klart underskattat och härligt!

Kram!