torsdag 25 september 2008

Nice tjej !

Ja inte helt oväntat känner mig rätt sänkt efter boxningen igår. Är ju inte helt symptomfri efter min förkylning. Men eftersom jag varken har ont i halsen längre eller har feber pallade jag inte hoppa över träningen igår. Som tur var var inte boxaren där så jag behövde inte köra som en galning :=)

Innan träningen pratade jag med en instruktör vars pass jag kört i flera månader. Hon var tillbaka på jobbet fast hon skulle vara borta ett tag. Då berättade hon att hon haft missfall...och till rågapå allt skulle hon operera tummen (hade inget med missfallet att göra). Stackars tjej. Fick en kram av mig samtidigt som jag beklagade sorgen. Kan inte tänka mig hur hemskt det måste kännas ?

Körde med kollegans fru och det var alldeles lagom. Blev verkligen dyngsvettig och med en puls på typ 190 som aldrig ville gå ner. Efter träningen skulle jag tacka instruktören som vanligt, och såg min "nya" favorit stå där ( ska kalla henne boxaren2) :=) Hon log så där härligt som vanligt och vi började prata. Hon berättade att hon skulle köra sitt första pass som instruktör själv om 1 timme !

- Jamen vad kul, då kommer jag dit och kör. Ska passa på att ta med mig resten av klassen också !
- Neeeeeeeeeej det får du inte göra (leendes stort)!
- Klart jag ska. Jag måste in till omklädningsrummet nu och hämta några grabbar
- Haha nä det kommer gå åt h*lv*t* då.
- Klart det inte kommer göra. Jag har sett dig boxas, du är ju grym- *tystnad*
- Fast du vet väl om att jag är mutbar, så kaaaanske kan du få mig att inte komma ?
- Haha jasså på så sätt. Kanske får muta dig med bio ?

Vet inte om hon sa det sista på skämt eller inte, men samtidigt kom hennes boxningspartner och började prata så jag kunde inte spinna vidare på det hela. Hade ju inte tänkt att gå dit heller (och gick inte dit heller), men å andra sidan så kvarstår ju hennes muta...he he he.

Precis innan jag gick in till omklädningsrummet kom hon med sin kompis och fyrade av sitt breda leende "Hej då, vi ses", och jag log tillbaka "Japp det gör vi, lycka till !)

Hmm det är något speciellt med henne som jag gillar.

8 kommentarer:

Yrsa sa...

Låter ju jätteintressant =D.
Kan du förklara lite vad du menar med att det är "nåt med henne som du gillar"? Vore kul att höra, ja eller intressant helt enkelt.
KRam!

Astriid sa...

Nämeeeen.. :D Vad spännande!! Sånt där vardagsflirtfinurligt är underbart pirrande ;) Så länge man inte gör det med sina kollegor, INTE att rekomendera..

Hoppas det går bra :)
Kram

Anonym sa...

Oj oj oj!!
Jag tror minsann jag anar lite intresse från hennes sida ;-)
Härligt!

Douglas sa...

yrsa :Hmm jag gillar hennes utstrålning :=)! Alltid leende och glad. En glädjespridare med massor av energi. Gillar det bigtime !

Kram!

astriid :Visst är det ;=)Love it !

Haha låter som att du haft egna erfarenheter ?

Kan garantera dig att jag håller mig borta från kollegor. Inte så svårt heller med tanke på att det är 80% snubbar på mitt jobb.

Kram!

latja :Kanske det :=) Det svåra med sociala människor är att man inte vet vad dom tycker egentligen i och med att dom är så öppna.

Har ju bara pratat med henne lite smått 2ggr än så länge.

Kram!

Yrsa sa...

Douglas: Idag har jag tänkt på dig. Så jag hoppas allt är bra med dig och att inget hänt.
Hjärnan är knasig ibland.
Ha en härlig helg!
Kram Yrsa

Douglas sa...

yrsa :Oj låter nästan som en dröm där jag for illa ? Men jag kan lugna dig och säga att allt är toppen på min front :=) Hoppas det är likadant på din.

Hjärnan lever onekligen sitt egna och ofta rätt obegripliga liv..

Ha en härlig helg du med !

Kram!

Yrsa sa...

Douglas: Nej det var ingen dröm och det var egentligen ingen dålig känsla. MEr att när jag får en stark känsla för nån (nej inte en såååån känsla ;-) så brukar jag bli orolig att det hänt personen nåt. Men det kan lika gärna vara att personen mår bra.

Kram

Douglas sa...

yrsa :Ah du har såna där övernaturliga förmågor :=) ?

Kram!