lördag 13 september 2008

Paolo Roberto

"Du är som Paolo Roberto" säger tjejen till mig när jag är mitt i en slagserie på SatsBox:en. Är ganska nära att komma av mig då jag inte riktigt vet hur jag ska tolka detta ? Var det menat som smicker, eller som ett "hån" ;) ?

Som bakgrund kan ju nämnas att jag och bästisen har haft så roligt åt den mannen under många år. Boxaren som är mest känd för att "han kan ta emot mycket stryk". Vet inte om det är så positivt i boxning...ha ha ha. Kanske vore bättre om han varit känd för sin boxning ?

Kommer också ihåg när vi kollade på "Preem Superstars" om någon nu kommer ihåg det programmet ? Han var den ende deltagaren som inte fick upp vikten i en hinderbana som avslutades med att man skulle dra upp en vikt med ett rep. För att inte tala om hur tvärsist han kom i den mini-triathlon som dom arrangerade.

Fast det roligaste på senare tid var när han kom med sin bok. Läste en artikel om varför han började skriva den här boken, "...här var jag, the champ helt otränad och började bli fet...". Ja det här med "the champ" refererar alltså till WBC:s interkontinentalbälte som han vann inför typ 200 åskådare på Ålans ;) ! Seriositeten i den galan kan ju ifrågasättas med tanke på att Robert Aschberg (!) var konferencier och typ någon tjej från TV3 som gick runt i pauserna och visade vilken rond som skulle följa...ha ha ha. The champ var det alltså ;)

Men tjejen var rätt ball. Tycker det är humor i dom övningar där man ska hålla upp garden och motståndaren ska "markera" genom att slå till på armbågarna/armarna. Det är lite gulligt att tjejer verkligen har så svårt att slå till ordentligt, dom petar ju på mig som om jag vore gjord av glas :=) Ungefär som att dom tror att dom skulle göra illa en, så därför är dom superförsiktiga.

Nu är det dags att glida ut och möta upp bästisen.

2 kommentarer:

Astriid sa...

Äh, vad hon än menade. Ta det som smicker ;) Man får passa på medan man kan, haha!

Paolo.. Åh, nu tänker jag på milleniumtrilogin. Är så fast i dom böckerna!!

Douglas sa...

astriid :Haha ja jag får väl lyda ditt råd helt enkelt !

Jag är nog lite bakom...jag vet ju inte ens vilka böcker det är...ha ha ha.

Kram!