måndag 22 september 2008

Värdelös helg

Har haft en riktigt värdelös helg. Orsaken stavas förkylning med halsont. Att timingen var den sämsta gör det inte roligare heller. Skulle till en kollega på 30-årsfest modell större på Lördag. Redan i Fredags kände jag att jag inte mådde bra och stack hem tidigare från jobbet för att kurera mig. Vaknade sen klockan 6 på Lördag morgon och mådde tjyvens. Kunde såklart inte gå på festen och det kändes inte skoj att meddela återbud samma dag. Skulle också agerat "dörrvakt" på skoj men det fick också ställas in.

Det jobbiga med det här är att jag har haft 1 frånvarodag på jobbet sen jag började här.Den dagen var det samma kollega som hade anordnat en picknick, och jag var tvungen att tacka nej. Så varje gång hon bjuder med mig har jag blivit sjuk, och nu har jag sagt till henne att hon inte får bjuda mig på några tillställningar framöver :=) !

Senare på kvällen ringer några andra kompisar (gamla innebandykompisarna) som också är på fest och vill ha med mig. Humöret där var också på topp men jag kunde såklart inte haka.

Så jag kände mig ungeför som Troubadix ( trubaduren i Asterix ) om ni kommer ihåg ?I sista rutan på albumen var han alltid upphängd i ett träd med munkavle och bakbundna händer, helt solo medan alla andra festade och hade hur roligt som helst.

3 kommentarer:

Supergirl sa...

Stackars liten =(

Det suger att vara sjuk, inte för att jag vet något om det för vi superflickor blir ju in sjuka =)
Hoppas du mår bättre idag.

Astriid sa...

Åh, Asterix och Obelix var ju tokbra! :)

Tråkigt med festen dock.. Men välkommen i deppgänget då. Hehe..

Krya på dej! Kram

Douglas sa...

supergirl :Ja det suger rejält :=(

Haha Pussycat kallade ju mig för Superman, ÄNDÅ har jag blivit sjuk. Betyder det att Supergirl är ännu starkare :=) ?

Kram!

astriid :Japp den var jättekul ! Dock inte att vara Troubadix...

Ja fan att man skulle missa en sån fest. Ska på inflyttningsfest hos en annan kollega om 2v, och då ska det tas igen en del...:)

Kram!