onsdag 17 september 2008

Hjärnspöken ?

Shit vilken underlig natt jag haft. Drömde att jag hade börjat på mitt gamla jobb utomlands igen. Med tanke på hur jag trivdes där så är ju det ett helt absurt scenario. Dessutom så träffade jag mitt ex igen som nu hade barn...som var mitt. Tydligen var hon gravid när jag åkte därifrån och fött barnet efter att jag flyttade hit. Så det var första gången jag träffade mitt barn överhuvudtaget. Med tanke på hur vi skiljdes åt är detta ett ännu absurdare scenario.

Drömmar kan vara läskiga. Jag kunde verkligen känna smärtan hos de båda på ett påtagligt sätt eftersom jag inte hade sett "dom" på 2 år. Sen kom glädjen också efteråt. På något sätt som att "pappa har kommit hem igen" och vi nu var en familj igen. En familj som vi aldrig var, men som hon ville att vi skulle bli. Men för sent. Hon hade redan tappat bort mig känslomässigt då.

Kan denna skumma dröm ha berott på traumat över en utebliven avi som jag hade sett fram emot hela dagen ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också alltid förstå och hitta anledningen till drömmen.
Vissa känns enklare om jag säger så och din analys lät ju långsökt men förmodligen alldeles rätt =)
Själv drömde jag om getingar vilket inte alls var konstigt eftersom vi igår blev jagade av mkt arga jordgetingar (är livrädd för getinger) USH!!

Douglas sa...

latja :Är inte heller en stor beundrare av getingar direkt.Elakt djur som bara gör skada!

Hi hi visst var det en glasklar analys ? Fattar nada om jag ska vara ärlig.

Kram!