torsdag 30 oktober 2008

Händelserika dagar !

Ja vad säger man...ni hade rätt...igen ;=) ! Jobbet är mitt ! Om jag nu vill ha det..he he. Men det vill jag nog. Inte för att jag är en karriärmänniska, men detta jobb är nog bättre på alla sätt när det gäller den biten. Detta jobb blir en nyttig erfarenhet om jag nu får för mig att flytta utomlands igen.

Annars ser jag fram emot mina vänner från Ungern och min brorsa som kommer hit och hälsar på. De kommer ikväll från olika håll. Lägenheten lär väl se ut som en flyktingförläggning men det får man ta. Alla ( förutom jag) är riktiga fiskenördar men jag har lovat att följa med imorgon. Ska ut i skärgården nånstans och för min del blir det mer avkoppling än jakt efter fiskar. Det är så fin natur och avslappnande miljö att bara det räcker för att man ska känna sig harmonisk. Dessutom brukar jag få störst fisk, vilket är helt logiskt eftersom jag är absolut sämst av oss på att fiska men alltid har mest tur :=) Förra året skickade jag upp mitt drag på taket till en villa(!) och blev rätteligen hyfsat tråkad, för att sen 5min senare dra upp en gädda på typ 8kg...ha ha ha. Tro inte att min käft glappade stup i kvarten efter det ;=)

Sånt här fiske är faktiskt annars riktigt kul ! 4 grabbar, utrustade med whiskey/matsäck/kaffe och fiskespön. Kläderna man har på sig är av sorten att man helst inte träffar på någon man känner, men eftersom jag avskyr att frysa så kan folk garva bäst dom vill ;=) ! Det blir typ skoteroverall och mössa med öronlappar. Fryser jag så lär väl i allafall whiskey:n värma. Annat var det på Tobago när jag satt i ett par badbyxor och fick hoppa i med jämna mellanrum för att svalka sig.

Ska läsa era bloggar när jag får tid och självklart ta mig tid att svara på era kommentarer. Jag har inte glömt bort någon av er, bara så ni vet ;=) Lite stressigt nu bara.

4 kommentarer:

Yrsa sa...

GRATTIS!!!!
Lycka till! =)
Det var ju det vi sa som sagt ;-).

Låter som om du kommer ha en fantastiskt trevlig helg med en massa killsnack och rövarhistorier *S*. Får man haka på?! ;-)

Ha en underbar helg Douge Doggeliten!

Astriid sa...

Fiska är ju superskojsigt juh! :) Och naturen är ju såklart också helt underbar :) Jag skulle utan problem göra samma saker med mina kompisar :)

Stressa inte ihjäl dej nu!
Kram

Blingbling sa...

Grattis. Fast det är klart. Jag visste ju redan att du skulle få det :D Du, jag tycker du ska ta chansen. Hur många anställda har företaget. Trivdes du med dom som intervjuade dig? Har du fått träffa kollegor som jobbar där. Sånt är ju viktigt.

Hoppas förresten du får en fet havsöring imorgon. Jag älskar att fiska :) Gärna lax, harr, öring o röding. Aborre och gädda också ok eftersom de kämpar lite hehe.

/Bling

Douglas sa...

yrsa: Tackar tackar ! Haha ja jag ska se till att 10-dubbla min lön, sen ska jag anställa er som rådgivare ;=)

Haha jag kan lova dig att det var
K A L L T ! Tror inte någon här frivilligt hade hakat ;=)

Kram!

astriid: Njae jag vete tusan om det är så skoj. Jag är alldeles för otålig ;=)

Dock var naturen otroligt fin !

Nej nej stress går fetbort. Det ogillar jag verkligen !

Kram!

blingbling: Ja ni är härmed anställda som mina orakel ;=) Alla viktiga beslut överlåter jag åt er.

Ja det är superviktigt att träffa folk. Gillade dom som intervjuade mig, kanske var det en person som var "sådär" men absolut inget illa.

Tog mig tid också att kolla runt i kontorslandskapet för att få en allmän uppfattning.

Det är 65pers på den avdelning som jag är tänkt att jobba på. Ska berätta mer om företaget senare.

Fiskelyckan sög bigtime :=) !

Kram!