söndag 19 oktober 2008

Intervjuerna

Jag hade ingen riktig känsla för hur intervjuerna gick efter att jag hade gjort dom. Pratade med min vän som jobbar där efter den 2:a intervjun att den första killen tyckte jag hade varit en riktigt trevlig filur och att han skulle bli förvånad om den andra inte vore nöjd med mig.

Under den andra intervjun kände jag dock att när jag skulle presentera en lösning för ett projekt jag hade gjort att jag inte gjorde bra ifrån mig. Var ganska otydlig i min presentation, främst för att den kom så oväntat och jag hade inte förberett mig på något sådant. Kände efteråt att det här hade jag kunnat gjort mycket bättre, och jag sa faktiskt det till intervjuaren också. Nåväl, oavsett vad så kommer jag ha det här i åtanke nästa gång jag går på intervju.

Men jag har ändå mina dubier. Bad att få gå runt och titta lite på arbetsplatsen där folk sitter. Jag vill ju få någon inblick i miljön där jag ev ska sitta. Fick inte den där känslan att det här känns helt rätt. Där jag jobbar nu är det rätt högt till tak och mycket tjo och tjim och "munhuggning" med glimten i ögat. Här var det mer tyst och koncentrerat. Kan ju inte vara så här jämt, i såna fall får jag väl komma dit och röra om i grytan...ha ha ha.Måste fråga min vän om hur det brukar vara om jag nu kommer vidare.

Helgen som sådan har varit lugn. Var ute och åt på Storstad i Fredags med en kollega och det var kul (och gott!). Berättade för honom att jag varit på intervju och han tyckte det var otroligt tråkigt, men att han ändå förstod mitt resonemang. Han kände sig lite skyldig eftersom det var han som hade "lockat" mig till mitt nuvarande jobb. Förklarade för honom att det verkligen inte låg på hans bord att lösa de saker som jag är missnöjd med och att han inte "får" känna så ;=)

3 kommentarer:

Yrsa sa...

Jag tror det gick jättebra! Oftast så tycker man att man kunde gjort bättre ifrån sig men de förstår ju att man är nervös och förväntar sig inte exemplariska framföranden (nu låter jag som Idoljuryn *S*).

Men om atmosfären inte känns bra så ska du nog passa dig. SÅnt är viktigt!

Jag håller tummarna för att du får positiva svar snart!

Och det låter som att du har haft en rätt skön helg =).

Och fortsätt sprida kärlek på nätet ;-).

Kram Y

Anonym sa...

Vi missade varandra... jag satt med dunkande huvud på Storstad i torsdags =) (ett av mina favoritställen så där mitt i veckan)

Hur det än går på intervjun så är det alltid lärorikt och ger en lite eftertänksamhet.

Kram på dig!

Douglas sa...

yrsa :Haha skulle du såga lika mycket som den juryn vore det nog tack och godnatt för min del ;=)

Ja fy tusan. Atmosfären är vansinnigt viktigt ! Vet ju bara hur det var när jag satt med dom där 2 musslorna på mitt nuvarande jobb.

Ska fortsätta med det."LOVE" is my middle name ;)

Kram!

latja :Ja Storstad är ett trevligt hak. En av mina favoriter f.n.

Japp erfarenhet kan man aldrig få för mycket av !

Kram!