onsdag 22 oktober 2008

Bra vecka so far

Denna dag har börjat riktigt trevligt! Kom in till jobbet i morse varpå en kvinnlig kollega säger "Det är omöjligt att inte bli glad när du kommer in, alltid leende och glad. Det är så roligt att jobba med dig". Blev väldigt häpen och gav henne en stor kram, och då var det hennes tur att se förvånad ut...ha ha ha. Kul att få höra så där snälla ord och jag blev riktigt glad! Låt inte fantasin skena iväg nu,det är ingen tjej som jag är intresserad av på ett sånt sätt :=)

Som vanligt har mina kvinnliga läsare rätt i sina kommentarer. Intervjuerna gick tydligen som ni anade riktigt bra ! Båda var nöjda och nu ska jag träffa ytterligare 2 personer på Fredag. Jag måste lära mig att lyssna på er, ni har ju alltid rätt (smörar duktigt nu..he he he). Tror dom är 65 på hela kontoret, så det kan max vara 61pers kvar att träffa efter dessa 2 :=) ! Nämen seriöst, ni andra som går på intervjuer, hur många personer brukar ni få träffa ?

Kommer inte åka ner till festen nu på Fredag. Inte p.g.a mitt ex, utan för att flygbiljetterna kostar alldeles för mycket. Åker ner om 4 veckor istället och exet och jag har redan bestämt att ses även fast vi då inte riskerar att hamna på samma fest.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att det gick bra =) (även om vi redan visste det)

Det här med hur många man får träffa beror nog helt på vilket jobb man söker. I mitt fall var det en av cheferna och sen de som jag skulle jobba närmast med (4st och de träffade jag i grupp)

När det gäller resan, festen och exet låter det som om den senaste planen är strået vassare. Nu hinner du umgås med de du vill extra mycket =)

Kram!

Yrsa sa...

Det var ju det vi sa!! ;-)
Du kommer bli erbjuden båda jobben och sen inte veta vilket du ska ta =).

Tror det är klokt att träffa exet själv första gången och inte på en fest. Du är så insiktsfull och medveten. Fortsätt med det!

Ta hand om dig!

Kram Y

Blingbling sa...

Jag träffade två på intervju när jag fick mitt jobb på firman. Gissa vem den ena var hahahaha..

Jobbet är ditt. Du har det i din boxarhandske liksom. Ditt leende och charm kan de knappast motstå. Och att du är smart vet de ju redan. Grattis till jobbet :)

/Blingbling

Astriid sa...

Jadu, smörman. Nu tog du i från tårna! Det är nästan så att jag måste nyttja mina nya kunskaper i självförsvar.

Jag har ju inte ett sånt jobb som du har riktigt. Sist jag sökte jobb träffade jag tre olika personer. Men oftast är det en-två.

Kul att det gått bra iaf :) Hoppas, hoppas!
Kram

Anonym sa...

Börjar bli lite orolig över att jag lurat på dig den äckligaste soppan du någonsin ätit, och därför nu ligger i sängen och inte alls har lust att skriva ;-)

Douglas sa...

latja :Hihi ja som sagt, ska lyssna på er i ännu högre grad.

Ja säger du att den senaste planen är strået vassare så är det säker så ;=) Litar som sagt på er.

Kram!

yrsa :Hmm ja det känns som att det kommer bli som du (ni) säger...huh.

Tackar tackar, gör mitt bästa även om det inte alltid går så bra

Kram!

blingbling :Haha du kan inte haft det lätt på den intervjun...

Ja får jag inte jobbet får nog min högerkrok tala :=)

Tack för de snälla orden ! Även om nu folket i min bransch inte är så lätta att charma...ha ha

Kram!

astriid :Haha klart man måste smöra, det är ju för ens egen överlevnad och bästa ;=)

Hmm nu när jag tänker efter vet jag inte vad du jobbar med ?

latja :Japp blev riktigt sjuk av den. Tror minsann du måste baka en dessert för att jag ska bli frisk :=) !

Jag har faktiskt hållit mitt löfte och testat. Grymt gott ! Perfekt att äta som sista mål på dagen.

Kram!