tisdag 7 oktober 2008

Bra timing.

Ser att ett välbekant nummer dyker upp på min mobiltelefon. Kompisens som jag boxades med igår. Svarar så där lagom ödmjukt :
- Ja det är Kungen !

Blir dock liiiiite förvånad när jag hör en kvinnlig röst på andra sidan tråden:
- Hej, det här är Maria Eriksson från XXX. Vi har fått in din ansökan och vill hemskt gärna träffa dig för en intervju nästa vecka.

Ridå.

Tur att hon hade humor, annars hade det blivit uppförsbacke bigtime. Vi skrattade rätt gott åt det hela kan jag meddela ;=)

4 kommentarer:

Yrsa sa...

Haha, ojdå!
Men du gjorde säkert hennes dag... Jag menar det där är en sån sak som hon kommer gå och le åt hela dagen och berätta för kollegorna på rasten och så. Du har gjort hennes liv betydligt roligare än vanligt!
Men vad kul att gå på intervju =D.
Är det för nåt intressant?

Astriid sa...

Hahaha! Vad roligt! Hoppas det går bra på intervjun :)

Anonym sa...

Hahaha =)
Ingen kan väl tacka nej till Kungen?

Tack än en gång för sången ;-)

Kram

Douglas sa...

yrsa :Haha ja det har du säkert rätt i. Tror du jag kommer bli pikad ifall jag skulle börja jobba där :=) ?

Hmm jo det kan nog vara intressant. Det OTROLIGT sköna är att jag har det rätt bra på mitt nuvarande, så det är verkligen ingen panik att komma härifrån.

Kram!

astriid :Ja lite småkul faktiskt. Tack för lyckönskningarna!

Kram!

latja :Nej eller hur :=) ?

Det var så lite så. Sjunger inte så bra, men det kommer från hjärtat ;)

Kram!