lördag 11 oktober 2008

Ändrade planer

Kanadensaren har gjort slut med sin tjej. Han ska tyvärr också flytta hem igen i slutet av året. Det positiva med det är väl att jag kommer hälsa på honom nästa år och således åka till Kanada för första gången.

Han har varit lite deppig och när han frågade för en vecka sedan om jag skulle med på en fest nappade jag. En privatfest ska det tydligen vara med Mafioso-tema. Inträdet är 100kr och sen gratis sprit och en massa tjejer.

Någon gång i veckan fick jag meddelenade av en portugisisk kompis från Luxemburg att han kommer upp till Stockholm över helgen. Han är också (liksom jag) väldigt intresserad av fotboll och ville kolla Sverige-Portugal och frågade om jag fixat biljetter. Blev lite förvånad eftersom jag nämnde för honom att jag inte var intresserad att kolla på den. Jag menar, vem pröjsar 500kr för en biljett när landslaget spelar ? Brukar ju inte direkt vara den roligaste fotbollen att titta på milt uttryckt.

Hursomhelst så hade han ingen att gå med...och jag tänkte att jag kan ju inte låta killen komma hit och gå själv. Så kontentan av det hela blev :
1.Att jag tackade nej till festen, eftersom matchen börjar 20.00 ( kan inte minnas en enda match som börjat den tiden i Sverige ? )
2.Istället för en troligtvis grymt rolig fest med fri sprit och massor av tjejer, får jag gå på en match som jag inte är det minsta intresserad av. Dessutom kostar biljetten 500kr !!

Nåväl, det ska bli kul att träffa kompisen, och festandet får vi helt enkelt ta igen en annan gång !

5 kommentarer:

Yrsa sa...

Vad tråkigt med kompisen =(. Det blir lite underligt när det blir brytningar och speciellt när brytningen leder till att han försvinner från landet dessutom. Men Kanada har jag hört är vackert och välidgt bra när man gillar friluftsliv så jag tror jag kryper ner i din resväska när det är dags för dig att hälsa på ;-).

Vem vet vad kvällen har i sitt sköte för dig! =)
Det kan ju bli HUR kul som helst även om det inte blev som man tänkt sig eller velat.
Jag tror ni kommer få jättekul! Grunda med några öl, garva åt de sk "proffsen" och var sidobänkscoacher.

Själv ska jag jag se film, äta mandlar och njuta av en lugn hemmakväll :-).

Ha det JÄTTEKUL!
Kram Yrsa

Astriid sa...

Ibland är det okej att vara lite bitter :P Hade du inte kunnat tagit med honom till kanadensarens fest då? Men jag antar att det är lite sent för det nu hur som helst. Hoppas kvällen var trevlig ändå :)
Kram

Anonym sa...

Trist att det krockade =(
Inte blev det någon segerfest heller. (fast jag hade kunnat betala 500kr bara för att få titta på Kim, hahaha)
Nåja, du får tänka som så att det alldeles säkert inte var tjejer som hade fallit dig i smaken på festen och party blir det fler gånger.

Kram på dig.

Blingbling sa...

Oj, det var tråkigt att höra att det är slut mellan dem. För det är väl den jag tror att det är. Herregud, jag hjälpte ju dom och flytta ihop i våras. Synd, så synd. Och tråkigt att han ska flytta hem också.

Klart du ska till kanada. Jag kanske hakar :) Det är ett väldans trevligt land.

Douglas sa...

yrsa :Kvällen blev riktigt rolig kan jag lova ! Kanske lite för mycket alkohol dock.

Finns ingen bättre sidobänkscoach än jag ;=) !

Kanada är jag riktigt nyfiken på ;=)Ska nog vara där 2-3 veckor.

Kram!

astriid :Nä jag kunde inte det eftersom han också hade en kompis här och skulle ut med tjejerna han bodde med.

Kram!

latja :Hehe är du såld på Källström :) ?

Har inte frågat om tjejerna, vill nog inte veta heller :=)

Kram!

blingbling :Ja det är 2 tråkiga nyheter :=( Skittrist om jag ska vara ärlig, men jag förstår honom. Det är min gamla boxarkompis.

Ja det är nog ett trevligt land, och trevliga människor.

Det är bara att haka, vi verkar bli ett stort gäng av bloggen att döma ;)

Kram!