tisdag 14 oktober 2008

Intervju uppskjuten.

Vaknade 05.30 imorse med bultande huvudvärk och pigg som en lärka. Tyvärr får jag ibland en släng av migräns om lyckligtvis går över väldigt fort. Tog min starka medicin, somnade om och vaknade 07.00 och var så groggy av den att jag kände att det inte skulle fungera med intervjuerna som skulle börja 08.00. Mailade snabbt de 3 personer som jag skulle träffa idag och fick följande svar :
1.Vad tråkigt hoppas att du blir bättre snabbt. Jag kommer inte vara inne på kontoret idag men slår dig en signal i morgon eller om du ringer mig då så bokar vi en ny tid.
2.Ok, då vet jag. Krya på dig!
3.Ok tack för info. Jag ber Maria kontakta dig om ny tid. Krya på dig!

Måste säga att jag blev glatt överraskad över dessa trevliga svar. Inte för att jag direkt hade väntat mig att dom skulle be mig dra dit pepparn växern, utan det här med "Krya på dig!", följt av utropstecken. Kändes bra måste jag säga. Omtänksamhet om än i sin enklaste form är något jag värdesätter högt.

Intressant förresten att jag ska träffa så många personer redan första svängen. Fast å andra sidan var det likadant när jag fick mitt nuvarande jobb. Träffade 5(!) personer och genomgick en hel del intelligenstest samt fick prata med psykolog ! Började undraom jag hade sökt jobb på NASA som astronaut eller om det verkligen var ett vanligt jobb som Systemutvecklare....;=) ?

4 kommentarer:

Yrsa sa...

Migrän är fan inte att leka med...
Hoppas du kryar på dig snart!

Och intervjuerna kommer gå finfint!
De vill ju ha creme de la creme på dessa viktiga poster därav alla tester...systemutvecklarna är ju vårt hopp, vår framtid. ELler kanske inte ;-).

Jag kanske skulle ta o skriva lite på min hemtenta istöllet för att surfa..?
Kram

Anonym sa...

Krya på dig!

Astriid sa...

Vad söker du för jobb egentligen? :S Haha! Skönt att dom verkar så där goa, som sagt, omtänksamhet uppskattas alltid :)

Hoppas du mår bättre snart :)

Douglas sa...

yrsa :Nä det är ett h*lvete. Tur att det lugnat sig betydligt med åren.

Intervjun kommer gå toppen, det vet jag :=)

Kram!

latja :Tackar ! Mår prima nu.

Kram!

astriid :Eller hur ?? Sanslöst.

Goa var faktiskt det ord som beskriver det hela bäst.

Mår prima nu !

Kram!