onsdag 8 oktober 2008

Känslofontän

Fick ett mail som bekräftelse på det vi pratade om på telefon. Började så här :

"Hej Kungen! ;-) Här kommer lite uppgifter som du behöver inför intervjun i nästa vecka."

Haha skön tjej. Svarade något i stil med "Hej Prinsessan! ;-)..." Tänk om hon är värsta puddingen ;) ?

Annars har de senaste dagarna varit rätt omtumlande med en hel del olika känslor i omlopp. Pratade med brorsan som ville jag skulle åka ner och hälsa på då dom ska ha en stor fest i en av barerna med Ungerskt tema. Han nämnde också att mitt ex garanterat skulle vara där. Även om jag inte har sådana känslor för henne blev jag rätt tagen. Har inte sett henne på över 2 år och kan bara tänka mig hur det skulle bli om vi träffades. Känslomässigt till max och garanterat en tår eller två från båda.

Igår satt en kollega på sin plats och var låg. Tror jag är ganska bra på att se hur fol känner sig så jag anade att allt inte var ok. Jag frågade varpå han svarade:

- Det är inte så bra. Mamma ligger på sjukhus.

Jag har haft tur än så länge i och med att båda mina föräldrar lever. Men jag blev påmind om att det här kommer ju hända mig också att mina kommer facea döden och det är en skrämmande känsla. Älskar verkligen mina föräldrar och vill inte ens tänka på den dag någon av dom försvinner. Läskigt !

Fick sen en friend-request på Facebook av en kompis som jag sett typ 2 ggr senaste 10-15 åren. Vi var ju ett tight kompisgäng då han träffade en tjej och bara "försvann". Tappade liksom all kontakt med oss och det kändes som att han inte brydde sig om det heller. Och nu dyker han upp som gubben ur lådan och vill att vi ska ses. Jag är inte det minsta bitter på honom eller så, men jag känner...att jag inte har så stor lust att ses. Jag menar vi har ju som sagt inte haft någon som helst kontakt. Känner liksom inte för någonting då jag ändå vet att vi inte kommer komma varandra närmare.

Och nu ska jag alltså på intervju, vilket också känns tvetydigt. Fantastiskt skoj såklart i och med att en av mina bästisar jobbar där, samt att jag kommer få jobba med Java vilket är min högsta kompetens. En löneförhöjning kommer ju vara givet. Å andra sidan så är tanken på att lämna mitt nuvarande ställe lite vemodigt. Grymt trevliga och roliga kollegor där man skrattar och har kul på jobbet varje dag. Socialt sett en fullpoängare.

Som sagt, mycket känslor i omlopp.

7 kommentarer:

Yrsa sa...

Klart hon är värsta puddingen =D. Tänk positivt ;-).

Jag tror det kan bli rätt bra att träffa exet på det där sättet... På annan ort och med bra stöd i form av familj.
Men är ditt ex och din bror så tajta?

Gå på intervjun, se vad det kan ge, känn av stämningen på kontoret och se om det känns bra =).
Pengar är inte allt du vet...

Kram

Anonym sa...

Mycket känslor och många olika sorters känslor.
Ibland kommer verkligen allt på en gång.
Känslofontän var ett mycket passande ord =)
Kram på dig.

Astriid sa...

Känslor kan verkligen åka berg och dalbana på bara en dag..

Zinnie sa...

Ja oj vad mycket känslor i omlopp som sagt - men det är väl då man känner att man lever eller hur?

Se allt från den soliga sidan var det ju. ;)

Douglas sa...

yrsa :Ja hon hade gullig röst i allafall ;)

Hmm kommer nog inte att åka ner. Brorsan kommer ändå upp 4 dagar senare. Åker ev. ner i November och kanske ses vi då istället.

Oh nej pengar är MIL ifrån allt för mig när det gäller jobb !

Kram!

latja :Ja det har en tendens att göra det ;)

Kram!

astriid :Ja ibland fungerar man som en tjej..ha ha ;)

Kram!

zinnie :Sannerligen känner jag att jag lever. I allra högsta grad ;) !

Hmm kaaaanske missförstod du mig angående solen ;) ? Menade inte att man ska gå omkring och skina/le oavsett vad som händer. Då vore man ju oärlig mot sig själv och sin omgivning.

Kram!

Blingbling sa...

Dejt? Intervju? Alltså här händer så mycket grejer. jag hänger inte med....

Douglas sa...

blingbling :Haha ja du får hälsa på här lite oftare ;=)

Kram
/Douglas