söndag 26 oktober 2008

Händelserik vecka

Det har varit dåligt med uppdateringar senaste veckan. Främst p.g.a att jag sitter ute hos kunden och har inte samma tid att läsa/kommentera/skriva bloggarna :=)

Jag var ju lite missnöjd med vissa delar av intervjuerna jag gjorde Fredagen för 9 dagar sen. Tänker främst på de tekniska redovisningar. Den känslan ville jag inte ha igen, så till intervjuerna i förrgår hade jag förberett mig rejält på den punkten. Skissade ett gäng A4-papper med detaljerade beskrivningar. Träffade som väntat 2 nya personer och...tror ni jag fick en enda fråga som hade med teknik att göra :=) ?? Hursomhelst så berättade min gode vän (som jobbar där) att dom också hade varit nöjda och att han skulle bli förvånad om jag inte blev erbjuden jobbet. Få se om dom godtar mina villkor dock...Senast mitten av kommande vecka ska jag få besked.

Det roligaste som hänt sen senast var en födelsedagsfest jag var på igår hos Kanadensaren. Skönt att inte behöva gå ut när det är lönehelg, då det brukar vara hyfsat mycket folk ute. Det var i allafall ett klassiskt homeparty a la 90-tal där spriten flödade och med folk som hånglade lite varstans. Köket, soffan, sovrummet och tom. på en toalett inlåsta...ha ha ha. Jag tänker dock inte avslöja vilken plats av de uppräknade jag befann mig på ;=) Kanadensaren hade också plockat fram sitt Nintendo Wii och det var sjukt populärt både bland det kvinnliga och manliga könet.

Snackade också med min brorsa igår klockan 20 igår och han hade precis vaknat. Hade tydligen varit ett helt galet drag på festen med det Ungerska temat som de hade haft. Känns lite surt att ha missat det. Kunde dock inte låta bli att småle lite åt det faktum att vår kompis som hade åkt dit från Budapest fick agera "psykolog" när både Z och exet växelvis lättade sina hjärtan för honom. Likadant var det när vi var hos brorsan senast och skulle iväg med flygbussen 06.00. Då hade brorsans dåvarande tjej hade bråkat med honom och behövde prata. Jag kunde inte eftersom jag var tvungen att ta flygbussen 06.00 medans vår kompis kunde ta den som gick 07.00 också :=) Han var inte helt nöjd med att sitta där på morgonkvisten och lyssna...ha ha.

Själv "älskar" jag verkligen när jag är på partyhumör och någon i berusat tillstånd får för sig att ha ett deeptalk. Det jag smålog åt är att han är en sån där snäll kille som sitter där tills tjejen pratat av sig...vilket kan ta vääääldigt lång tid ibland :=)

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, snälla säg att det var på toaletten du befann dig. Det var ju ändå en fest a la 90-tal ;-)

Kram!

Astriid sa...

Jag vill också hångla! Vad fan.

Dessvärre är jag en sån som tycker deeptalk är rätt jobbiga och tråkiga. Så elak är jag. Inget för mej på fyllan. Då vill jag ha kul, dansa, hångla och fara runt! Men roligast har jag nog då med goda vänner runtomkring mej :)

Douglas sa...

latja :Inga kommentarer :=)

Kram!

astriid :Ja det är verkligen mysigt, även om det inte var en hit denna gång.

Hmm jag får en känsla av att du skyddar dig från det mesta som rör dina känslor ;=) ? Eller du kanske menade att detta bara gäller på fyllan ?

Kram!

Astriid sa...

Haha, ja. Jag menade på fyllan :) När nån full kille kommer fram och ska berätta sin misär om exet eller nåt.. Då ler jag och verkar lyssna medan jag spanar på heta rumpor på andra sidan bardisken. Hemska jag.. Men som sagt, jag vill ha kul när jag är på fest!

Deeptalks kan jag väl inte påstå är min starka sida annars heller. Men jag har lärt mej prata och ta tag i saker. En sak i taget :) Sen tycker jag inte i något sammanhang att man behöver beta ner allt in i minsta detalj. När man sagt sitt, så fine. Då är jag nöjd :)

Kram på dej!

Douglas sa...

astriid: Men det är ju helt rätt ! Klart man vill spana in snygga rumpor när man festar, det gör jag jämt ;=)

En sak i taget är alldeles utmärkt. Ska man göra för mycket på en gång finns risken att inget blir gjort.

Detaljanalyserande är sällan konstruktivt. Huvudsaken är att man fattar poängen.

Kram!