onsdag 30 december 2009

Ibland går det inte som planerat.

Det är lustigt hur dagar kan utvecklas mot hur man hade tänkt sig innan att det skulle bli. Gårdagen var ett bra exempel på det.

Efter jobbet drog jag in till stan och skulle köpa/kolla på rockar. Hittade en som jag tyckte var väldigt snygg om än lite dyr på NK. Deras "mellandagsrea" börjar nästa vecka någon gång så jag tänkte vänta in den helt enkelt.

När jag sen var på väg hem tittade jag in på en galleria och såg en dunjacka som var riktigt snygg och rätt dyr (även efter 30% rabatt...) med mina mått mätt då jag aldrig lagt mer än 1500kr på en jacka. Den satt mycket bra när jag provade den också. Jag såg också att affären hade vissa jackor på 50 och även 70%:s rabatt så jag frågade expediten när den här skulle prissänkas ännu mer...ha ha ha.

Jag såg sen att han började fippla med en miniräknare bakom disken så jag gick fram och sa lite skämtsamt/halvt på allvar :
- Kompis, jag tycker jackan är lite dyr. Ge mig ditt sista pris. Varpå han släppte ytterligare 400kr ;=).
- Kan inte ge mer rabatt än så.
- Jag förstår. Men det behövs inte heller.Vi har en deal.

Jag gick alltså ut på jakt efter en rock och kom hem med en dunjacka. Bra jobbat. Min kära brorsdotter verkade inte reflektera över det faktumet utan :
- Va ? Prutade du i en butik i en Galleria ? Och det funkade ? I Sverige ?
- Min lilla Ängel, finns det något din farbror inte fixar ;) ?

(Note to everyone : Nog kan jag misslyckas ;) ! Tidigare under dagen hade jag försökt att locka in CG till stan för att göra mig sällskap utan framgång trots att jag i mina ögon skrev ett huuuur bra sms som helst. ..ha ha ha. Även om hon blev smickrad så hade hon redan andra planer bokade.)

När jag till slut kom hem var jag supertrött. Hade trots allt sprungit runt sammanlagt 3h och ville bara äta en bit mat och sen chilla hemma. Hann i princip bara få av mig ytterkläderna när en kompis ringde.
- Tja ! Jag sitter ensam här på Texas Long Horn. Vad sägs om att komma ner så bjuder jag dig på en stek ?

Eftersom jag är hyfsat (läs vansinnigt) förälskad i kött var det bara att glömma mina planer på en lugn hemmakväll. 15min senare satt jag på TLH med besticken hamrandes i bordet som en Neandertalare och med en mun som vattnades som en fontän...ha ha ha. Orsaken till att han bjöd mig var inte bara att han var ensam utan också att han för ett tag sen hade sökt ett jobb som han sedermera fick. Löftet han gav till mig då var att om han fick det så skulle han bjuda mig på middag.

Efter middagen blev det JB och en Sambuca för att hjälpa till med matsmältningen. Livet känns rättvist ibland.

7 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Fan vad bra vissa har det ;o)

Kram på dig dunis!

Astriid sa...

Det är ju en perfeeekt dag baby :D Först prissänkning på en jacka du vill ha och sen gratis middag. It was THE day ;)

Eller ja, hade du fått till det med CG kanske det hade varit ännu bättre såklart ;D

Och ja, kött är gott.. Hajar du hur gott det är när man varit utan i fem år dessutom! Iof var det inte gott på en gång men sen, åååh, mums!

PPG

Douglas sa...

Pettiwoman: Ja jag ska verkligen inte klaga. Tänk att jag hade gått miste om allt det här om jag hade valt att åka iväg ;=)

Du anar hur skön min dunjacka är...har nog frusit för sista gången i år ;=)

KRAM!

Astriid: Ja verkligen ! Ibland ler livet mot en ;=)

Å andra sidan,hade jag fått med mig henne kanske jag inte ens gått till gallerian och THL eftersom jag hade varit med henne.

Hmm har du varit vegetarian i 5 år eller har jag missförstått något ;) ?

PPP

Fröken Svensson sa...

Jag köpte också en dunis i jul och det är mitt bästa köp det här året. Den kostade 2000 men det var det värt, nu fryser jag ALDRIG! Och gratis mat Dogge.. du ser till att ha det bra du; perfekt! Gott Nytt!
P o K

Douglas sa...

Fröken: Ja seriöst nu när man köpt en sån här jacka undrar man ju vad man sysslat med innan ???

Onekligen mycket väl investerade tusenlappar i mitt fall också ! Nu går man ju och MYSER runt fast det är -300 grader...ha ha ha

Miljoner P&K till dig också!

Anonym sa...

Jag slog till för 4 år sen med en sviiiindyr dunjacka från Fjällräven. Idag inser jag vilken investering det var/är.
Går mest och myser när andra fryser ;-) (lite rim på köpet)

Ett bra slut på 2009 hade du iaf =)
Kram

Douglas sa...

K: Ååååh jag kan nästan känna hur skönt du har det när du kryper in i jackan ;=)

Tack för rimmet, det uppskattas !

KRAAAAAAAAAAAAAAM!