fredag 18 december 2009

Singstar

Vi var 9 personer som var på Singstar-kvällen som började katastrofalt för min del. 1450poäng och betyget "Tone Deaf" på Pet Shop Boys' "It's a sin" var ingen drömstart...ha ha ha.Det hade kunnat knäcka även den bäste, men nu är jag ju inte en sån som låter mig nedslås ! Men sen jobbade Dave GG (dvs. jag) upp sig och valde taktiskt sätt helt rätt låter, dvs.Depeche Mode's "I feel you" och "Shake the Disease" vilket ledde till 2 lätta segrar.

Sen fick jag hybris när självförtroendet ökade i takt med vinglasen som slank ner, samtidigt som folk valde låtar mot mig som jag aldrig ens hade hört och vips var man nere på "Amateur" omdömet...då hade jag lust att ta till Astriid's/Sussi's knep att bara mima...men det gjorde jag inte eftersom jag är så hel ärlig och förespråkar rent spel, till skillnad mot andra...;=))

Efter ett tag försvann tävlingsinstinkten och det var då jag började välja låtar som jag visste skulle få folk att skratta. Det är ju egentligen det som är själva poängen. Det dragetl yckades ganska bra när Modern Talking's "Cherri Cherri Lady" sjöngs av mig och en kollega. Vi fick inte ens över 5000poäng...sammanlagt !

Tills sist lyckades jag knipa en 3:e plats vilket var helt klart över förväntan. Dock med extra plus för mina mikrofonstativ-moves ;=)

Dave GG är förresten ett namn som kollegan gav mig efter sångaren i Depeche Mode, Dave Gahan. Inte för att jag liknar honom eller sjunger lika bra (comes without saying) utan för att jag gillar dom som band.

Ikväll Julfest !

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha =)

Pettiwoman sa...

Varför David GG med två G???

Kram

Astriid sa...

Hahahaha!! Du tog helt klart till knepet, ERKÄNN! Men jag får ju verkligen gratulera till en tredje plats om du nu är så tondöv som du säger att du är ;)

Ha så skoj på julfesten!

PPG

Anonym sa...

Låter som om du hade en trevlig o kul kväll!

Inatt drömde jag om dig. Hur konstigt är inte det? Vi känner ju inte varann och vet inte vem den andre är. Intressant iaf. Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände men nån kapade din blogg på festen vi var på och skrev ett inlägg där vi båda nämndes med våra riktiga namn....läskigt läskigt. Så tyvärr Dogge, det var ingen "sån" dröm ;-).

Kram

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Du får kanske köpa ett Singstar hem och tjuvträna. Guddottern ska ju inte behöva skämmas ;-) Ni verkar ha haft väldigt kul iaf!
Kram!

Douglas sa...

K: Ja det var en hel del av den varan ;=)

KRAM!

Pettiwoman: Har ju ett G i mitt namn så då blir det naturligt ;)

KRAM!

Astriid: Haha jag gjorde inte det. Men jag hade god lust...

Mmm har märkt att vissa låtar är helt omöjliga för min del.

PPP!

IS: Jag är glad så länge jag inte är elak i drömmar ;=)

22-åringen drömde nämligen en sån dröm och blev "arg" på mig IRL..ha ha ha. Sa åt henne att hon får sluta dricka en flaska whiskey på kvällarna innan hon lägger sig så hon slipper drömma såna här sjuka grejer ;=)

KRAM!

Fröken: Haha OM jag ska ;=) ! Du kommer inte behöva skämmas för mig I promise.

Det var jättetrevligt. Kul att träffa mina gamla kollegor också !

KRAM!