torsdag 3 december 2009

Annorlunda problem

Eftersom Gin&Tonic är man favoritdrink så föll det sig naturligt att jag köpte en lite finare Gin i somras. En sån där variant som man helst dricker rent för att kunna uppskatta smaken. Öppnade den för ca 2 mån sen och jag blev inte besviken.

I Lördags innan jag gick ut tänkte jag ta mig ytterligare ett smakprov. Av det blev intet. Hur sjukt det än låter, så fick jag inte upp (skruv)korken igen. Försökte idag igen. Den sitter stenhårt. Går inte att rubba.

Så min enkla fråga är - har jag någon läsare som har en aning om hur jag ska få upp den ? Eller varför den övh. sitter så hårt ? Om ingen kan hjälpa mig så blir nästa steg att använda en skiftnyckel. Jag skojar inte. Flaskan kostade runt 400kr så det finns inte en chans att jag slänger den.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ta genast fram skiftnyckeln eller låna en sån där korköppnare av någon gammal tant med reumatism. De ska tydligen vara grymma ;-)

Lycka till!

Anonym sa...

Jag föreslår att du sköljer korken under hett vatten. Det gör att sockret som stelnat löses upp och voila så har du fått upp den :-).

Kram!

Singelsussi sa...

Precis, skölja under hett vatten brukar alltid funka. Lycka till! Kram

Douglas sa...

K: Haha japp får ringa på hos mina grannar och se om någon är gammal och har en sån där korköppnare ;=)

Kram!

IS: Hmm jag provade det, men kanske höll jag inte flaskan tillräckligt länge ? Ska prova igen. Tack för tipse !

Kram!

Sussi: Japp ska testa hålla lite längre nu på en gång.

Kram!