lördag 12 december 2009

Dyr tröst.

Eftersom jag var grymt sjuk förra helgen så var jag givetvis tvungen att köpa mig en ny platt tv på ONOFF som plåster på såren. Så nu står en 46 tums Sony Bravia på min tv-bänk och ser väldigt bra ut ;=)

Skämt åsido hade jag en gammal 32-tums vars bildkvalite var rätt värdelös. Kunde inte koppla in dator till den eller ens köra HDTV. Utan att gå in på detaljer alldeles för mycket så fick jag den nya för 7500kr vilket får räknas som relativt billigt då det är ungefär halva priset.

Har också hunnit med att gå en 2h kurs i att blanda drinkar. Vete tusan om jag lärde mig så mycket ? Men hon som lärde oss att blanda drinkar var riktigt sexig så det var värt "entrépengen"...ha ha ha. Berättade också om mitt problem med Gin-flaskan vars kork fortfarande sitter som betong och enligt en annan deltagare så finns det inget socker/stärkelse som kan "klibba" fast korken. Så det där med att hålla den under varmvatten lär inte hjälpa ;=( Så det blir till att låna en skiftnyckel.

En ex-kollega till mig ska ha avskedsfest ikväll eftersom hon har träffat en kille i Österrike som hon ska flytta ner till innan nyår. Så nu åker Gin&Tonic:en fram och det är dags att sätta på lite musik så jag kommer i partystämning !

8 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Hoppas att du får superkul! Önskar dig en astrevlig kväll/natt.
Kram!

Astriid sa...

En drinkkurs? Du gick säkert bara för att se tjejen baby ;) Haha! Så måste du ju berätta så här i efterhand hur det gick med ginet.. Slog du sönder flaskan lr fick du upp den på annat sätt till slut?

Hoppas festen blev kalas :)

PPG

Anonym sa...

Jag trodde alla riktiga män ägde en skiftnyckel... ;-)

Douglas sa...

Fröken: Tack snälla rara ! Det blev väldigt skoj ;=)

Kram!

Astriid: Jag tänkte att det kanske kunde vara kul att kunna blanda något annat än Gin&Tonic ;=)

Haha jag hade ju ingen aning om hur hon skulle se ut så ditt antagande är fel fel fel ;=)

Ska ta med mig flaskan till mina föräldrar som har en rejäl skiftnyckel. Så den är fortfarande försluten...

PPP

IS: Haha jag ÄR en riktig man och HAR således en skiftnyckel...;=) Att den sen är så liten att den inte ens kan ta runt korken är en annan fråga...;=)

Kram!

Astriid sa...

HAHAHAHA...

Tjejer, kom igen. Ni bara måååste tänka samma sak som jag!! Vilken spin off Dogge just gav oss.. :D "Att den sen är så liten att den inte ens kan ta runt korken är en annan fråga...;=)"

Det är nog ingen här som tvivlar på att du är en riktig man med din gigantiska skiftnyckel. Klockren kommentar för att mobbas lite ;)

Douglas sa...

Astriid: Hahaha DITT protokoll börjar bli hyfsat långt nu...!

Komma här och uppvigla till hets mot en oskyldig Douglas kommer obönhörligen att straffas ;)

Kan avslöja att jag fick en smärre "chock" när jag såg att min hammare som jag haft i 300 år (utan att än idag veta varifrån den kommer ?) är av modell "Ladies Hammer" som det står på en etikett....Behöver jag säga att jag köpt en rejäl variant nu ;) ?

PPP

Astriid sa...

Du, jag var mycket medveten om att detta skulle hamna i protokollet men struntar fullkomligt i det!! Det var det värt, hahahaha :D

Näää, är det sant?! ;) Haha, fan vad kul! Du kommer att få höra det här flera gånger baby.. Hur kul som helst. Vart har du gjort av din "ladies hammer" nu då? ;) Du har den säkert kvar eftersom det är den du KAN hantera. Den andra köpte du bara för att det skulle se bra ut ;) Hihi!!

PPG

Douglas sa...

Astriid: Haha det här kommer få repressalier ;=) !!

Kram baby !