torsdag 3 december 2009

Filmtajm

Igår firade vi en tjej som fyllde jämnt på jobbet som sig bör med tårta. Smakade 2 olika och det gjorde mig inte besviken. Sjukt gott. Men cirka 1h efteråt började jag få ont i magen. Inte alls besvärande på något sätt, men jag kände att något inte stämde. Sista timmen på jobbet blev jag dessutom sjukt trött,ungefär som om man käkar sömntabletter och försöker hålla sig vaken.

Jag åkte ändå iväg till mitt gamla jobb för att kolla skräckfilmerna även fast jag hade fullt sjå att hålla mig vaken på tunnelbanan. Det var väldigt trevligt att träffa mina gamla kollegor. 2 av mina äldre kollegor berättade att det var så tyst sen jag lämnade. Så lugnt. Dom saknade skämtandet och frågade när jag skulle komma tillbaka. Då blev det lite jobbigt, fast på ett positivt sätt. Jag saknar dom också. Jag saknar den familjära stämningen som vi inte har på mitt nya jobb. Men det är väl så när man jobbar i en större organisation. Det blir formellt. På gamla jobbet pratade vi dejter. Vi pratade om stökiga barn som kollegorna hade. Vi skrattade åt roliga profiler som hade raggat på kollegorna på match.com. Särskilt en lirare som hette Jonny och var 56 år som hade skickat nakenbilder på sig själv till min 38-åriga kollega...ridå !

Filmerna i sig var faktiskt rätt kassa och inte alls så läskiga. Tror knappt jag blundade en enda gång...ha ha ha. Dom var inte sådär psykologiska som gör att man sitter på helspänn hela tiden, utan det var mest blod och massaker. Filmerna vi såg hette Död Snö och Evil Dead 2.

Efteråt gjorde sig tröttheten påmind igen och jag förstod att jag inte skulle ha några problem att somna direkt. Så jag gick och lade mig 22 igår och vaknade 10 imorse. Känner mig fortfarande rätt orkeslös även om jag inte har huvudvärk/feber eller någon annan krämpa. Aptiten börjar sakteligen komma tillbaka. Tårta på jobbet lär jag dock inte äta på ett bra tag.

Inga kommentarer: