lördag 5 december 2009

I lugnaste laget

Åkte dumt nog in till jobbet igår. Åkte klokt nog hem efter lunch. Somnade nästan på en gång när jag kom hem och vaknade med en rejäl huvudvärk runt 5-snåret. Kändes sådär. Tyvärr har jag migrän, även om gårdagens huvudvärk inte kändes som den typen. Fick i mig mat också vilket brukar vara ett bra tecken. Orkade hålla mig vaken till 9 innan John Blund fångade mig.

Vaknade 01.45 inatt och den här gången gick det inte att ta miste på huvudvärken. Migrän. Fy fan vad jag avskyr migrän (tack Mamma för att jag ärvt detta från dig...ha ha ha). Särskilt när man vet vad som väntar. Eftersom jag hade sovit en hel del visste jag att jag inte skulle kunna somna igen. 02.30 spydde jag första gången. Och sådär höll det på. Spydde 3 (eller var det 4?) gånger under natten. Svettades. Frös. Förbannade livet. Var sjukt irriterad.

Min fantastiske mor kom över med mat, kex och andra nödvändigheter. Att jag skulle kunna stå och laga mat kom ju inte på fråga. Vid 15.00 hade huvudvärken försvunnit. Promenadskorna åkte på liksom mp3-spelaren och jag tog en långpromenad. God damn vad frisk luft kan vara underbart. Mår bra nu men är rätt sänkt. Nog för att jag hade tänkt att ta det lugnt i helgen, men det här blev i lugnaste laget.

Fika med CG och boxaren2 får nog vänta ett tag.

10 kommentarer:

Janet sa...

*Aouch*
Så skönt att det känns bättre nu, promenaden lät helt ljuvlig
och Thank GOD för mammor emellanåt =)

Jag hoppas att du trots allt lyckas få en mysig och skön helg!(så får du ta äventyren en annan helg ;P)

Kramen

Douglas sa...

Janet: Ja nu leker livet igen ;=)

Oh ja, verkligen Thank GOD för mammor även om hon såklart är skyldig mig sån här lyxbehandling med tanke på att hon har "smittat" mig med migrän...ha ha ha.

Närå skämt åsido, så är hon toppen och det är inte utan anledning jag köper henne en blombukett med jämna mellanrum.

Det är trots allt en dag kvar av helgen och den ska jag se till att göra något bra med !

Har du någon blogg förresten ?Maila mig gärna adressen i så fall.

KRAM!!

Anonym sa...

Lider med dig!
Det är rent ut sagt vidrigt med Migrän =(

Skönt att du är på benen igen.

Anonym sa...

Krya på dig!

Hoppas du känner dig återställd nu.

Stor kram!

Pettiwoman sa...

Jag lider av samma helvete. Har du några bra piller som hjälper?
Har fått några utskrivna av läkare men de hjälper fan inte :o(
Två dagar brukar gå åt för att bara ligga och lida.

Kram vännen och puss på din ömma panna (ja i efterskott alltså)

Janet sa...

Ja tack gärna =)

Mail vill säga.

En fråga bara-
Exakt hur går man tillväga för att maila den förträfflige herrn ifråga?

Med förhoppning om att du haft
en härlig söndag på alla de sätt
och vis! :)

Kram

Astriid sa...

Men kära vän.. Du har ju verkligen mått piss. Men visst är det underbart vad frisk luft kan göra för hjärnan? :)

Krya på dej!!

PPG

Fröken Svensson sa...

Stackare :( Jag har migrän VÄLDIGT SÄLLAN och då inte så att jag spyr. Vet hur det är då jag haft det EN gång. Det går ju inte at beskriva med ord hur man mår. Har du testat all medicin? Har för mig det finns några alternativ nu.
Krya på dig!
Stor KRAM!

Fröken Svensson sa...

Då jag SPYTT en gång menade jag. Migrän har jag haft flera gånger.

Douglas sa...

K: Mmm det borde fan förbjudas...;=(

Men idag var jag på benen ! Både styrketränade och sprang ;=) Kändes lovely.

KRAM!

Speciell: Tack snälla rara ! Körde dubbelpass på gymet idag så allt är toppen med mig;)

KRAM!

Pettiwoman:: Jag brukar köra Treo Comp nuförtiden och ibland faktiskt sömntabletter. Finns dock en ny medicin som jag ska prova. Ska rota fram namnet.

SÅ öm blir jag aldrig att jag inte kan ta emot pussar på pannan ;=)

KRAM!

Janet: Hehe den "förträfflige herrn" kan man maila på perkyshmerky@gmail.com.

Söndagen var superbra ! Fikade och åt god mat hela dagen...ha ha ha.

KRAM!

Fröken: Det var VÄLDIGT länge sedan som jag spydde faktiskt. Har testat en del mediciner som jag glömt namnet på, men Treo Comp är det som funkar bäst nuförtiden. Som tur är så är inte min mage känslig mot det, till skillnad från många andra.

KRAAAAM!