torsdag 17 december 2009

Aktivitetskväll

Faktum är att jag hade 2 olika möten igår efter jobbet. Först med den där killen som visade sig vara landsman till mig och som bor i samma hus som mig och sen "dejten". Men innan dess skulle jag hinna med och träna vilket jag skippade. Var nämligen så sjukt trött att jag valde att ta en siesta istället...ha ha ha. God damn vad bra man kan sova i soffan.

Träffade sen landsmannen och drog iväg och käkade på en av mina favoritrestauranger. Har man med sig en landsman drar man om tillfälle ges såklart till ett ställe där ägaren är Ungrare också ;=). Det var en trevlig prick. Doktorand i ekonomi. Skärpt. Pratade om allt möjligt. Han hade strul med sin tjej och jag gav honom min input vilket han behövde.

Sen bar det iväg till Ballbreaker. Ett ställe jag aldrig ens hört talas om. Det är ett slags aktivitetscenter där man kan göra allt möjligt.Stället rekommenderas om man ska ha en dejt. Jag gillar ju action och göra saker tillsammans och det får man tillfälle till här. Vi hade det jättetrevligt. Tjejen som jag skulle "dejta" var rätt skön. Framåt och bra go i henne men när det gällde attraktionen så fanns den inte hos migi allafall. Men som sagt, en trevlig kväll hade vi och det var det värt.

Ikväll ska jag till en gammal kollega som ska ha Singstar-kväll. Första gången jag sjöng var väl en 3-4 veckor sen och det var bra mycket roligare än jag hade trott, även om jag faktiskt är helt värdelös på att sjunga. Tog ett tag innan jag ens fick bättre omdömde än Amatör på den lättaste nivån...ha ha ha. När det gäller kollegan så verkar det vara kärlek vid första ögonkastet till detta spel. Han laddade ner låtar för typ 1200kr och senast jag pratade med honom hade han tom. köpt ett mikrofonstativ ! Tyvärr kommer väl inte moves med stativet rendera mer poäng för min del för där känner jag att jag kan en del tricks ;=) Nåväl mina låtval kommer uteslutande vara Depeche Mode för det är dom enda låtarna där jag inte behöver titta på texten samtidigt som jag behöver hålla koll på tonläge. Dessutom är nog deras låtar lättast att sjunga. På "Enjoy the silence" kom jag tom. upp till "Lead Singer" ;) !

Har även fått en del tips på hur man kan "fuska" ;) Om man struntar i texten räcker det tydligen med att sjunger tonerna rätt för att få poäng. Men eftersom jag är en rakt igenom ärlig person som aldrig skulle kunna fuska för att vinna (*host* *host* ) så tar jag givetvis ingen notis om dessa fula knep...ha ha ha ;=)

4 kommentarer:

Singelsussi sa...

Precis! Det är tricket. och det är ju inte fusk egentligen för man ska bara följa tonen och inte nödvändigtvis texten. Jag älskar singstar!:) Have fun! Kram

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Jag blir nästan sur då man bara kan hålla ton för att vinna, det är ju ingen sport och inget kul att stå och sjunga: maaaahhhh! ;-) då man är proffssångerska som mig *asg*
KRAM!

Astriid sa...

Hahahahaha! VISSTE att du skulle ta till dej det tipset ;D

Douglas sa...

Sussi: Jo det är FUSK ;=) ! Hur man än vrider och vänder på det...ha ha ha.

Kram!

Fröken: Jag håller med dig helt och hållet även fast jag inte direkt är proffsångare..ha ha ha

Kram!

Astriid: Det gjorde jag INTE kan jag tala om ;=) !

Kram!