tisdag 15 december 2009

Allt möjligt

Fick inte så mycket hjälp av min käre mors "skiftnyckel", som visade sig vara en tång när jag skulle få upp Gin-korken...ha ha ha. Inte lätt för min käre 60-åriga mor att veta skillnaden med tanke på att hon knappast lär ha hållit i något verktyg i hela sitt liv. MEN jag löste biffen i allafall. Satte flaskhalsen i varmt vatten ett tag och sen tog jag hjälp av pure muskelstyrka och vips så var korken av ;=) !

Facebook. Detta Facebook. Fick en halvflörtig vänförfrågan från en instruktör på SATS. Har pratat med henne 2 gånger sådär allmänt. Hon är trevlig men inget mer. Att jag vet om att hon har legat med en kompis till mig gör saken...intressant ;) Undrar om hon vet att jag vet ?

Boxaren2 har jag träffat också. Träffades förra helgen och det var trevligt ! Kul tjej det där. Hon sa skämsamt att jag skulle fira nyår med henne istället för att åka till Budapest. När vi skiljdes åt sa hon flera gånger hur trevligt hon tyckte det var att träffas och att jag skulle höra av mig etc. etc. Så jag drog iväg ett sms i helgen om att jag inte skulle hinna träffas men att vi kunde träna idag. Fick inget svar. Vet inte om hon blev "sur" för att jag inte hörde av mig tidigare. Rätt skumt beteende. Jag har inte gett sken av att vilja något. Å andra sidan har hon sagt att hon vill ha ett förhållande och inte något kortare strul. Fast jag vet iofs inte om jag sagt till henne att jag inte vill ha förhållande ? Eller så känner hon det på sig.

Kommer ha en kul kväll imorgon. En kompis till mig träffade en tjej som är rätt ung för ett par veckor sen och som jag träffade på avskedsfesten i Lördags. Rätt trevlig faktiskt. Kompisen och hon hade bestämt sedan tidigare att dom + en kompis till henne skulle ut imorgon och nu fick jag frågan om jag inte ville följa med. Rapport kommer.

Festen i Lördags ja. Superrolig ! Vi körde något spel som hette "coinage" som gick ut på att knacka ett mynt i bordet så den studsade in i ett glas. Fixade man det fick man säga en regel, som om den bröts ledde till att man fick dricka sprit. Reglerna kunde vara i stil med "Du får inte peka på någon"/"Du får inte säga namn"/"Du får inte ta emot någonting" etc . etc. När det fanns 10-15 regler började det bli rätt jobbigt att komma ihåg alla. Det slutade med att vi alla blev rätt berusade. Måste motvilligt erkänna att jag var den ende som aldrig satte myntet i glaset. Däremot var jag duktigast på att inte bryta mot regler.

Efter det fick någon en snilleblixt att vi skulle dansa Limbo vilket såklart gick väldigt bra för de andra med tanke på omständigheterna. Mindre bra för mig. Åkte ut först av alla. Men kul var det !

5 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

Väntar på rapporten ;)
det spelet brukar vi leka med kort istället. Att man har en kortlek, drar ett kort från bordet, och så bestämmer man vilka regler.
Typ 10,Kn,D, K och ess. De andra korten får man dela ut "klunkar" till olika folk. tex får man en 7:a, så kan man välja att dela ut den till en person, eller dela ut bland fler.

Astriid sa...

Haha, limbo har jag aldrig kört men alltid velat prova. Damn, vad kul!!

Jag brukar köra det som "varför vara perfekt" kört.. :) Förstör man inte bordet med myntet? :P Haha..

PPG

Singelsussi sa...

Tror du kanske att boxartjejen flirtar och retas men när det kommer till kritan med konkreta frågor så blir det annorlunda? Det kan vara lätt att ha en flirtig och skämtig jargong som man egentligen inte är så allvarlig med. Kram

Fröken Svensson sa...

Lät som en underbar fest det där. Jag älskar ju spel och så gölad då jag får tips ;-)
Nu fungerar äntligen min blogg som den ska också (har inte gjort det på några dar). Kram på dig!

Douglas sa...

VVP: Om jag har förstått rätt så bestämmer man en regel om någon drar ett klätt kort ?

Låter som ett kul spel då mynt kan riskera att pajja bordet om man har ett fint sådant ;=)

Kram!

Astriid: Haha det var jätteskoj ! Folk hamnar i rätt lustiga positioner kan jag säga ;=)

Kram!

Singelsussi: Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt vad hon sysslar med.

Kram!

Fröken: Javisst är det ! Tycker också spel är superkul.

Hmmm jag har inte märkt något strul med din blogg ?

Kram!