tisdag 29 december 2009

Change of plans

Har känt mig sliten ett längre tag och bestämde mig därför helt sonika att skippa Budapest över nyår. Måste vila och ladda batterierna. Men du kan ju lika gärna vila därnere säger brorsan. Yeah right tänker jag. Jag och brorsan brukar ju alltid sluta med "lugna" kvällar....Not.

Även om jag är en väldigt social person så finns det även för mig perioder som för de flesta då jag vill vara för mig själv. Vakna upp på morgnarna. Sitta lääääänge med min frukost. Läsa en bok. Eller inte göra någonting. En sån period har jag nu. Behöver det.

Berättade till brorsan om mina planer och han förstod även om han tyckte det var synd. Pratar med morsan efter att dom lämnat av honom på flygplatsen :
- Han var riktigt ledsen över att du inte skulle följa med. Förstod inte varför han skulle åka själv när ni bestämt att ni skulle åka tillsammans.

Jag blev skitledsen och fick världens sämsta samvete samtidigt som jag undrade varför han inte sa något till mig ? Så jag ringde upp honom och det visade sig att morsan...tolkat saker och ting på ett helt absurt sätt. Tilt.

Pratade med honom även nu på kvällen och han satt själv med 4 tjejer själv och tyckte att du är ju fan dum i huvudet som inte hängde på...ha ha ha. Apropå "du kan ta det lugnt här". Skönt dock att höra att han har det bra vilket iofs inte förvånar mig. Han känner ju en hel del människor där.

15 min senare ringer f.d.dejten (som är en av de 4 min bror är med) upp mig :
- Jag är besviken på att du inte kom
- Jag är besviken på att du inte köpte en Audi TT till mig i Julklapp försökte jag men jag tror inte ens hon hör vad jag säger.
- Ta ett plan och kom ner imorgon
- Ledsen men det går inga plan då
- Ta ett plan i övermorgon
- Hmmm..alltså jag är tyvärr helt trött och behöver vila. Har haft en riktigt hektisk månad
- Kom ner hit så ska jag ta hand om dig.
- ................

Nåväl jag ångrar inte att jag stannade hemma. Jag behöver det här. Dessutom är jag inte så sugen på henne. Vissa saker glömmer jag inte i första taget.

7 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Tycker du gör helt rätt.
Säger kroppen stopp så är det stopp!

Du får säkert ett bra nyår ändå!

Massa kramar!!

Fröken Svensson sa...

Go Dogge! Jag känner exakt som du. Jag är helt slut! Jag är trött på festande och flänganden hit o dit. Ska också försöka ta det lite lugnare. Funderar på en vit månad snart. KRAM!

Ejjeliten sa...

Kom till mig och ha ett lugnt nyår. Ska bara vara hemma med lilla hunden och frossa i massa god mat! Sämre sätt finns det ju att skåla in nyåret på.. ;)

Gott slut och gott nytt på dig Douglas! Kram

Anonym sa...

Tycker också att du gör helt rätt.
Jag tror det är nyttigt att ta de där lugna perioderna för sig själv ibland.
Visst kan det kännas trist att en sån period ska infalla när något skoj händer, men vi styr inte över det här.
Ha en skön avslutning på året och ladda batterierna för 2010 =)

Stor KRAM!!

Douglas sa...

Pettiwoman: Tack för stödet snälla rara ;) !

Japp det känns helt rätt. Har ju riktigt kul folk här i stan att vara med också.

Massor av kramar tillbaka !

Fröken: Flängande...DET var ett mycket bra ord för att beskriva min senaste månad !

Ska vi sikta på en vit Januari ;=) ?

KRAAAAAAAAAM!

Ejjeliten: Låter oerhört mysigt, förutom att du inte bor i Sthlm vilket betyder att jag måste resa, vilket är ett big nono ;=)

Tack detsamma tjejen !

KRAM!!

K: Tack kloka K. Du har helt rätt. Är glad att jag kan lyssna på kroppen ibland...ha ha ha.

Kram på dig !

Fröken Svensson sa...

Hahaha, jo men ibland lyser det en lampa även i Frökens huvud ;-) Japp, tror vi ska satsa på en vit månad va? ;-)
Kram och Gott Nytt år söta du!

Douglas sa...

Fröken: Jag tror nog den lampan lyser ganska ofta faktiskt ;=)

Önskar dig ett Gott Nytt År också min kära guddotter !