torsdag 17 september 2009

Principfast även om det gör ont.

Andra dagen i BP träffade jag dejten på hennes restaurang för första gången. För en gångs skull var det någon som såg lika bra ut i verkligheten som på kort ;=) Hon hade på sig en svart kjol, svarta skor och någon vit-svart blus och såg rätt feminin ut vilket ni vid det här laget vet är ett plus hos mig ;) Hon var dessutom trevlig också.

Vi drog sen iväg till en nattklubb och hon var väldigt på direkt. Jag blev rätt överraskad faktiskt. Det var inte så att jag behövde göra så mycket. Hon drog iväg mig till dansgolvet, satte sig bredvid mig hela tiden och gav mig mycket uppmärksamhet. När vi dansade stod vi tätt tätt tätt intill varandra, med mitt ena ben mellan hennes och våra höfter tight pressade mot varandra...samtidigt som dom rörde sig mot varandra i en skön rytm och med blickar som inte släppte den andres ögon för en sekund...hett var ordet...;=) Ganska snart gick det upp för mig att den här tjejen inte bara gillar att bli jagad, utan även jaga. Så jag var lugn och gav inte henne överdriven uppmärksamhet utan lät henne hålla på.

Dagen efter sågs vi igen efter Ungern-Sverige på hennes restaurang innan vi gick till en nattklubb. Mitt humör var ju INTE det bästa efter att Sverige avgjorde i 94:e minuten på ett helt sjukt mål men det skakade jag av mig. På nattklubben började det dock hända grejer. Vi var väldigt tighta och hon drog iväg mig för att dansa igen och jag tänkte att det här är ett bra läge att gå "all-in". Så jag lutade mig framåt och skulle pussa/kyssa henne då hon retfullt drog huvudet bakåt samtidigt som hon leende sa "det där har du inte gjort dig förtjänt av än". Jag tyckte det var lite halvskoj och tänkte att jag också kan spela spelet om det behövs... Så jag lämnade henne helt sonika och drog iväg cirka 30min och pratade bland annat en del med några i svenska landslaget som visade sig ha valt samma nattklubb som vi var på.När jag sen stod i baren kom brorsan fram skrattandes och sa jag kan ju säga att din ignorering fungerar jävligt bra. Hon frågar efter dig och hennes kompis kom fram till mig frågandes var du är nånstans. Brorsan svarade att han kanske hade stuckit hem och då sa hon att det får han ju inte göra. XXX vill verkligen ha honom. Jag gick tillbaka till henne och helt plötsligt hade jag gjort mig förtjänt av både det ena och det andra...ha ha ha. Jag lämnade henne ensam igen, kanske lite för länge eftersom hon hade tagit med sig min jacka och gått ifrån stället när jag gick tillbaka.

Kvällen efter så var hennes tjejgäng ute och jag och brorsan slöt upp. Jag gick fram till henne direkt, höll om henne samtidigt som jag "anklagade" henne för att ha snott min jacka vilket hon tyckte var rätt kul. Återigen dansade vi en del men eftersom hon var där med sina kompisar ville jag inte vara för på utan tänkte att dom kanske gärna vill vara ifred. När hon var nära mig så la jag ofta handen runt midjan på henne för att visa att jag trots allt var medveten om att hon var där. Sen drog hennes kompisar och det var väl då jag tänkte lägga energin på henne. Så jag skulle börja prata med henne men då gick hon bara förbi mig och började prata med några andra snubbar. Hela situationen var ju rätt komisk. Vi var typ 25pers på ett enormt stort ställe så hon lär ju inte ha missat att jag var ensam. Jag stod där med brorsan och hans tjej medans hon pratade med sina nyfunna vänner. Jag såg på brorsans tjej att hon kollade lite undrande på XXX typ "vad håller hon på med ?", ungefär samma fundering som jag hade. Sen när hon stod och pratade med dom kollade hon om jag såg det hela vilket jag såklart gjorde eftersom jag stod max 3m därifrån. Så jag var kvar cirka 5minuter innan jag började pussa alla hejdå inklusive "dejten" som frågandes tittade på mig "ska du gå ?". Japp svarade jag , vi ses senare.

Jag blev såklart rätt ledsen eftersom jag tyckte hon var skön. Ungefär på den nivån som man kan tycka om någon som man träffat 3ggr. MEN ( och det här är ett stort MEN ) jag blev tyvärr påmind om mitt ex i och med att hon också tyckte det var rätt "kul" att göra mig svartsjuk/få uppmärksamhet genom att flörta med andra snubbar när jag var med. Jag vet också hur illa det berörde mig och vad det gjorde med mig som person och vårt förhållande. Och när jag gjorde slut med henne så svor jag och lovade heligt att det här är nånting som jag aldrig i hela mitt liv kommer att acceptera igen oavsett hur snygg tjejen är. Aldrig. Så när situationen uppstod med XXX, så följde jag mina principer även om det gjorde rätt ont. Men det kändes bra efteråt, både för min självkänsla och självrespekt.Att jag sen fick ett riktigt kul/sexigt sms dagen efter från en tjej var bra lindring för själen.

2 dagar senare kom mina kompisar från Luxembourg ner för att titta på Ungern-Portugal. Vi käkade på hennes resturang där även hennes nyfunna vänner var med.Jag berättade för kompisarna om det som hade hänt och de tyckte jag hade gjort rätt. Senare under kvällen viskade en av kompisarna you are doing this excellentby ignoring her. She is looking at you all the time trying to get eye contact. Ja jag visste inte vad jag skulle svara ? Kändes ju på något sätt som att vi båda var "förlorare".

So that's it. Men jag tycker som sagt att det var synd att det blev som det blev. Jag tycker det är riktigt nice att bygga attraktion och spänning genom att "spela spelet"till en viss gräns så att när man börjar hångla så är båda heta som strykjärn. Fast det där behöver man inte förklara för er tjejer, det vet ni redan om. Det är väl ingen slump att tjejer gillar långa förspel...ha ha ha. Och spelet är på sätt och vis som ett långt förspel. Men spelet har sina regler som båda kan röra sig fritt i, och kliver man över gränsen blir det rött kort. Obönhörligt.

9 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Tycker att du gjorde helt rätt. Man ska följa sitt hjärta från början annars blir det bara fel. Tro mig, jag vet! Jag kan inte förstå att man VILL göra den andra svartsjuk?! Det är ju något man försöker undvika. Att visa hängivenhet är väl betydligt mer attraktivt än att vara barnslig och försöka få den andra svartsjuk?! Omoget!
KRAM!

Varför vara perfekt.. sa...

Håller med Frk S! fattar inte varför man ska hålla på att göra den andre svarksjuk! Du gjorde rätt.
KRAM och välkommen hem!

Pettiwoman sa...

Det där spelet är jag gruvligt trött på. Vill jag ha någon visar jag det klart och tydligt. Orkar inte hålla på att spela svår. Vissa killar blir skrämda av det där men jqg brukar tänka att klara en kille inte av att bli uppraggad eller bli jagad då är det helt enkelt inte en kille för mig.
Tyvärr verkar det som att INGA killar klara det så jag lär väl förbli singel i resten av mitt liv.

Kram Petra

Pettiwoman sa...

Är det okej om jag länkar till din blogg?

Petra

www.petraedlander.blogg.se

Anonym sa...

Är båda intresserade kan man hoppa över det där spelet och hetta upp varann hemma istället ;-)

Kanske hon inte var en Dogge-tjej trots allt..

Kram kram (ps: självklart berättar jag om det är bröllop på gång ;-)

Singelsussi sa...

Håller med dig Douglas. Visst kan man spela spelet ett tag i början för att flirta men det där verkar ju bara omoget. Tycker du gjorde rätt. Kram

Douglas sa...

Fröken: Nä det där med att göra någon svartsjuk är inte alls bra. För även OM jag nu hade svansat efter henne och hon varit nöjd med det så hade det inte känts bra för mig att hon skapar en osäkerhet i mig. Vilket såklart kommer gå ut över förhållandet i längden.

KRAMAR baby !

VVP: Det jag kommer att tänka på såhär på rak arm är att man inte alltid handlar så rationellt när känslorna kickar in. Hon kanske inte kände sig tillräckligt uppmärksammad ? Sen tar man till alla medel som finns tillgängliga oavsett hur smarta dom är eller inte.

Tack snälla rara, det känns mysigt att vara omtyckt av er på hemmaplan ;)

KrAmAr !

Petra: Haha kom och ragga på mig så ska jag ta dig med storm ;=)

Nämen seriöst, jag blev rätt paff när dejten raggade så hårt/tydligt på mig i början. I början visste jag inte hur jag skulle hantera situationen eftersom den är så ovanlig.

På vilket sätt reagerar dom om man får fråga ?

Japp det är helt ok att länka.

Kraaaaaam!

K: Jag visste att det var du ;=) !!

Jag hettar gärna upp henne överallt ...hela tiden...ha ha ha.

kRAMAr !

Sussi: Tack raring, det är väl som jag kommenterade ovan att folk kan handla irrationellt när en känsla kickar in.

KRAM!!

Astriid sa...

Alltså, jag vet inte vad jag ska skriva för jag blir helt stum.. Sen har ju alla andra här redan skrivit en massa bra saker.

Finns inte mycket att tillägga. Bra att du dissade henne iaf!

Kramar!!

Douglas sa...

Astriid: Ja jag har ovanligt kloka läsare ;) !

Mmm det kändes som att jag gjorde det även om jag gärna hade fingrat lite mer på vissa kroppsdelar...ha ha!

Kram !!