torsdag 10 september 2009

Delrapport från Budapest

Kort sammanfattning från Budapest lyder såhär - sämsta semesterveckan på år och dar.

1. Pratade med min vän i förrgår som förlorade sin son för 6 veckor sedan. Har aldrig träffat en person "in real life" som varit så förstörd. Fullständigt apatisk och tamigtusan nästintill självmordsbenägen.

2. Dejten körde "jag ska göra dig svartsjuk" - leken genom att börja ragga på en random snubbe när vi var ute. Så genomskinligt och korkat. Fungerar inte på en principfast Douglas kan jag säga. Tack och adjö. Dock synd synd synd. Hon var skön.

3. Lägenheten som vi hyr suger bigtime. Inga sängkläder, inga handdukar, inget internet och bäddsoffor från 20-talet. Ryggen känns som om jag vore 200 år gammal. Jag längtar till min stora sköna egna säng !

4. 0-1 och 1-2. Heja fotboll.

5. Brorsan har dragit sin rygg. Ligger på golvet, och kan knappt röra sig. Han är inte heller den som "inte jämrar sig i onödan..." ha ha ha. Stackaren har det inte lätt.

6 Körde paintball igår. Frågade instruktören har du ingen suspensoar ?. Fick till svar du behöver inte oroa dig. där har ingen blivit träffad i allafall. 20 minuter senare håller jag på att få pungkulorna bortskjutna. Insidan av låren räknas väl som "rätt nära" ??

7. Vår stora utekväll blev ett fiasko. VAR VAR BRUDARNA ???

Något positivt ?

1. Paintballen var dock rätt kul...ha ha ha. Även fast jag var lättare att träffa än en elefant. Med andra ord, jag var rätt värdelös.

2. Kompisarna från Luxembourg. Dom åkte hem idag, men shit vad kul det var att träffa dom igen ! Otroligt sköna snubbar. Ser fram emot att träffa dom igen om 6 veckor när jag ska ner till Luxembourg.

3. Jag går hem hos tjejer från Östblocket. Alltid trevligt.

4. Stämningen på fotbollsmatcherna. Helt sanslöst vilka galna landsmän jag har...ha ha ha.

5. 6 veckor kvar till nästa semester.

6. Sist men inte minst....så är det positivt att jag kan läsa ikapp era bloggar när jag kommer hem på Lördag ! Sitter nu på ett Internet-cafe med uppkoppling anno 1990...

10 kommentarer:

Anonym sa...

triiiiiiiist!!!

Men om 6 veckor gör du ett nytt försök och förhoppningsvis blir den dubbelt så rolig =)

Varför vara perfekt.. sa...

trist att ha en sån semester. :( Men snart är du hemma!!! kramm

Singelsussi sa...

Härligt att höra av dig mr Douglas! Och du är varmt välkommen hem i morgon. Kram

Fröken Svensson sa...

Tråkigt att det blev som det blev, men desto roligare kommer det att bli nästa gång då ju ;)
Kul att höra av dig iaf. Man saknar ju dina inlägg :)
KRAM!

Astriid sa...

Men vilket crap.. Lider verkligen med din vän, att förlora ett barn måste vara den svåraste smärtan nånsin..

Och vad var det för tjej dom skulle para ihop dej med? :S

Bra att du kan se lit positivt på resan trots allt.. :) Och dåliga hotellrum eller i ditt fall lgh kan faktiskt bli rätt roliga minnen ;P

Kram och välkommen hem!

Janet sa...

Så härligt att du är hemma igen =)

Välkommen! :)

Tråkigt att denna tripp inte var alltigenom lyckad!
Men hey, du har ju oss- ett helt gäng supportrar här som håller tummar,tår och allt vad det heter för att allt det bästa skall komma din väg ;P

Så du får köra lite home sweet home och planera in kommande äventyr istället ;D

Hmm,fresten vad hände med andra dejten då?

*Bamsekram*

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

ditt motto är otroligt fint funkar det?

Astriid sa...

Alltså. Nu har jag Douglasabstinens. Latja har ju övergivit mej så kretsen minskar liksom.. :/

Pettiwoman sa...

Ville bara säga hej och hoppas semestern var okej!

Petra

www.petraedlander.blogg.se

Douglas sa...

Latja: Ja det var det verkligen, men nu är det bara 5 veckor kvar ;=) !

Kram Baby !

VVP: Mmm det sög rejält. Dock är jag nöjd med hur jag hanterade situationen med dejten.
Det var nog min läropeng tillsammans med att man fick upp ögonen på riktigt på vad det innebär att ha "problem/ha det dåligt" i och med vännens sorg.

Och det är alltid trevlig att vara hemma när mina favvotjejer väntar på mig ;) !

Kram Kexet !

Singelsussi: Ja jag försöker se det som jag beskrev för VVP.

Kram min lilla Nyponros !

Fröken Svensson: Tack snälla rara. Jag har saknat er också. Och jag är övertygad om
att nästa gång kommer bli mycket roligare !

Kram min käre Guddotter ;) !

Astriid: Ja fy fan vad det var hemskt att se en så trasig människa. Även om min semester sög
så får man onekligen perspektiv på saker och ting. Det var ju inte direkt mig det var synd om egentligen.

Det var tjejen som jag länkade till i inlägget.

Kram Darling !

Janet: Haha ja i vanliga fall brukar det ju suga att komma hem. Det gjorde det inte nu.
Och ni är ju mina favoriter som jag älskar över allt annat så det är tröst om något ;=) !

Planeringen pågår för fullt...Resa nu i Oktober och Aruba i Påsk om det blir som jag vill.

Kram Sugarpie !

oroshjärta: Hej och välkommen !

För mig fungerar det bra. Jag prioriterar sånt som jag värdesätter och vet betyder mycket för mig. Nuförtiden är det resor som gäller och det är väl det mina pengar går åt till.

Kram Hjärtat !

Astriid: Ååååh men jag kommer aldrig överge dig ;)

Kram Darling !

Petra: Välkommen tjejen !

Njae den var inte så bra. Men bättre lycka nästa gång !

Kram Sockret !