söndag 20 september 2009

Tecken

När jag lassar på mina vikter på bänkpressen och det går hur lätt som helst börjar jag ana oråd. Det är tom. så att jag kontrollräknar att jag lagt på tillräckligt för att köra på mina vanliga vikter. Det hade jag gjort och då inser jag vet vad det betyder. Jag har tränat tillräckligt länge för att veta att jag inte blir starkare av att inte träna...ha ha ha. Svaret på gåtan är att jag har gått upp i vikt. Inte så mycket, max 2-2.5kg. Men det är tillräckligt för att operation "få ordning på figuren" ska dra igång på allvar igen.

Höll på att få ett frispel ikväll när min tvättmaskin inte fungerade. Tvättade nämligen på förmiddagen utan problem och skulle köra igång en maskin till nu ikväll. Då strejkade den. Julgranen släckt. Förstod ingenting och vart bara hyfsat irriterad. Efter 30min börjar plötsligt maskinen fungera ?? Vad händer ?

8 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Hahaha ja jag hade missat ditt senaste svar till mig!

Som svar på din fråga så verkar det som om killar blir rädda för starka tjejer. De klara inte av att man visar vad man vill ha. Många drar så fort man slutar spelar svår och jag vill inte behöva spela utan vill kunna visa mig intresserad och vara tydlig med det!

Men jag har inte gett upp. Nån modig man måste det ju finnas där ute!

Kram

Anonym sa...

Här är det en till som iaf funderar allvarligt på att dra igång operation beach 2010 redan nu.. men jag fattar att i det här fallet så är det inte tanken som räknas *host,host*

Lycka till nu och hoppas tvättmaskinen skärper sig hädanefter.
kram

Anonym sa...

Jag sällar mig till sällskapet med den operationen...
Fan att det ska vara så hopplöst att komma igång igen :-s.

Men det klarar ju du! DU har ju karaktär ;-).

Singelsussi sa...

Jamen jag säger ju det, det är typ 2-3 kilo som bara ska bort. Du får ansluta dig till min GI diet (som går så där redan nu..) Kanske ska kila till gymmet på en gång.

Fröken Svensson sa...

Det där klarar du ju lätt. På 4 v är det borta ska du se. Tror förresten inte ens att man ser det på dig haha. Och du.. vad hände med tvättmaskinen? Jag som är ute efter en, ska jag inte köpa den du köpte då med andra ord?

KRAM!

Douglas sa...

Petra: Intressant svar. Det måste jag fundera på innan jag svarar ;=)

Klart du inte ska ge upp ! Det FÅR man inte hur segt det än är ibland.

Kram!

K: Haha nä tanken räknas inte speciellt mycket. Å andra sidan tycker jag inte den gör det heller i något annat fall ;=)

Det är bara skönt att dra igång "beach-projektet" i tid så slipper man alla måsten när det är knappt med tid kvar.

Tvättmaskinen är helt mongo...ha ha !

Kram!

Speciell: Du är välkommen ! Jag vet att jag låter som en typisk kille nu...ha ha ha...men det är verkligen bara att köra igång. Sluta tänk, och bara agera ;=)

Tack för förtroendet ;) !

Kram!

Singelsussi: Njae GI har jag svårt att följa. Tränar hellre en extra gång i veckan...ha ha

Kram!

Fröken: Japp jag kommer att fixa det, inget tvivel om den saken !

Njae det syns inte så mycket faktist om jag ska vara ärlig.

Tvättmaskinen lever sitt egna liv. Från det att jag slår på den tar det allt mellan 0-20min innan den går igång ??? Fattar nada.

Kram!

Anonym sa...

Douglas:
Jag måste bli mer man...;-).

Men jag körde igång och vad lyckades jag med? Jodå, jag stukade foten dagen därpå när jag höll i gymnastikträningen. WTF! Nu måste jag vila tills foten slutar att vara blå och göra ont *gråt*. Så nu vill jag inte alls köra igång fast jag vill, för nu säger ju min dumma hjärnhalva att "du ser motion är ju bara farligt!". Den hjärnhalvan vill jag ju inte lyssna på...

"Just do it!"
Jobbar på den biten...
Det är fan att morotskaka är så gott ;-).

Kram

Douglas sa...

Speciell: Haha nä håll dig till att vara kvinna ;) Det tycker jag mer om.

Fy det där är inte roligt :=( Finns det inget annat sätt du kan träna på ?

Vet du vad...jag tycker din "dumma" hjärnhalva är klok. TÄNK hur mycket skador relaterat till idrott man hade sluppit om man inte hade tränat...;=) !

Klart du ska käka morotskaka ! Ha en dag i veckan när du äter precis det du känner för, det kommer varken göra från eller till :=)

Kram !!