fredag 18 september 2009

Moment to love

Nästan varje Fredag samma ceremoni. Låser upp dörren till lägenheten och knallar in utan att ta av mig skorna. Slänger kavajen i soffan och kavlar sen upp skjortan. Går fram till frysen och tar ut två isbitar som jag slänger in i ett whiskyglas. Brukar ofta rotera glaset också för att höra ljudet av isbitarna som slår mot varandra och glaset. Öppnar kylskåpet och tar fram Sambuca:n. Häller upp ca 10cl och lyssnar till ljudet när spriten knäcket isbitarna.

Öppnar sedan översta lådan i köket och letar fram mina Cortez. Tar sedan av mig skorna och tar med mig cigarillerna och glaset till min favoritfåtölj. Sjunker ner i den och lägger fötterna på fotpallen. Tänder cigarillen och drar ett bloss. Sen en klunk. Njuter av tystnaden och det faktum att en hel helg väntar på mig. Drar ett bloss till. Ytterligare en klunk. Och bara njuter av tystnaden och stillheten. Växlar mellan bloss och klunkar tills båda är slut.

Detta mina kära vänner, är ett alldeles fantastiskt sätt att koppla av och markera att nu släpper vi jobbet helt och hållet för i och med detta ögonblick är det helg! Fokus efter detta är på att njuta av livet de närmaste 2 .5 dagarna.

10 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

WORD!

KRAMKRAMKRAM!

Pettiwoman sa...

Fan att man varken röker eller gillar den typen av sprit :o(

Ha en mysig helg!

Anonym sa...

=) Underbart!

Jag har tänt en brasa och dricker ett glas rödvin. Inte så dumt det heller.

Kram

Singelsussi sa...

Livskvalité! Kram

Fröken Svensson sa...

Helt rätt. Man ska ha visa sig själv att det är helg =)
Kram!

Douglas sa...

VVP: Tack baby !

(KRAM)^100 !

Petra: Jag röker inte heller. Tycker inte att 1 cigarill i veckan räknas ;=)

Finns det inget annat du kan dricka, typ rödvin ?

Hoppas du haft en trevlig helg!

Kram!

K: Ååh det låter ju superskönt !

Kram!

Sussi: Verkligen!!

Kram!

Fröken: Längtar redan till nästa Fredag...ha ha ha 1

Kram!

Pettiwoman sa...

Jag älskar rödvin. Blir så där mysigt go och kramsjuk av det :o)

Fick aldrig svar, är det okej om jag länkar hit?

Kram

www.petraedlander.blogg.se

Douglas sa...

Petra: Jo du fick svar i mitt förra inlägg så jag tror du missade det helt enkelt ;) Hursomhelst är det ok att länka.

Kram!

Astriid sa...

Du.. Det låter helt jävla underbart. Tänk om jag kunde slappna av på det sättet :)

Douglas sa...

Astriid: Hihi jo det ÄR underbart !

Jag är säker på att du kan, bara du vill det tillräckligt !

Kram baby!