måndag 1 december 2008

Helgen

Problemet med trevliga helger är att dom passerar förbi alldeles för fort. Träffade kollegan i Fredags och kollade på nya Bond-filmen. Den var sådär.Går inte ens att jämföra med de gamla filmerna. Dessutom var bondbruden inget speciellt att hänga i Julgranen. Även om den var bättre än föregångaren (som är den överlägset sämsta Bond-filmen) var den här bara lite bättre. Det var liksom jakt via fots/båt/bil/flygplan dvs nästanrubbet...väntade bara på jakt via cykel/slalomskidor/längdskidor/rullskidor/rullskridskor...Sen att Bond tappat den här glimten i ögat och humorn som han hade i tidigare rullar gjorde att det här kändes som vilken action-rulle som helst. Kunde bytt ut honom mot typ Bruce Willis eller liknande. Summa summarum, allt som den gamla Bond stod för är väck.

I helgen fyllde min käre far år. Innan jag åkte över till honom klev jag dock in i en värld som inte är min vanliga. Hamnade i Liljeholmshallen där bästisens lag som han tränar skulle spela match. Hans ena son spelar i laget och jag var lätt vilsen bland alla tonårsföräldrar ;=)
Firade sen pappa innan jag åkte över till en kompis som hade fest. Trevlig tillställning innan jag drog vidare.

Igår skulle jag köpa en skjorta och gled in på affären där jag brukar handla. Hälsar som vanligt på butiksägaren som jag känner bra och får hjälp av en sexig tjej. Kort skjol, mörka strumpbyxor och högklackat (ha ha ni ser hur mycket detaljer tom. jag kommer ihåg !).

Får med mig ett par skjortor och ska in i provhytten. Hon står där bredvid och samtidigt som går in går hon in för att ta ut nånting och vi kommer åt varandra. Jag säger oj jag trodde inte du ville följa med in. Hon börjar skratta och jag glider in. Får på mig en skjorta som var rätt tight...minst sagt. Som en kondom på överkroppen. Kommer ut, varpå hon säger den där sitter tight, ser ut som att den kommer spricka om du spänner dina muskler...ha ha ha. Jag vet ju att hon inte menar allvar för så stor är jag verkligen men jag blir smickrad i allafall. Jag gillar det jag ser och hon gillar det hon ser ;=)

Sen får hon syn på klockan och frågar om hon får titta på den. Javisst säger jag och tar tag i min arm den där var riktigt fin, får man fråga vad den kostar ? Jag svarar varpå hon säger jag ska köpa en sån där eller en Seiko till honom och jag tycker det är lite mysigt när hon håller i min arm.

Vi har en riktigt rolig konversation där vi båda ler/flirtar och det slutar med att jag får med mig 3 skjortor med rejäl rabatt varpå hon säger ta hand om dig nu gymkillen och jag svarar detsamma, köp en Omega till killen så är han garanterat din.

Även om jag vet att hennes smicker handlade om att jag skulle handla mer så var det trevligt i allafall. Flirtande är onekligen upplyftande !

7 kommentarer:

Yrsa sa...

Du är så bra på sånt där! Flirta, ragga och gud vet allt.
Keep up the good work och det kommer löna sig än mer i slutändan än "bara" lite härlig egokick =).

Kul att du hade en bra helg!
SÅnt är alltid upplyftande och att ha flera på rad som du har haft är verkligen en höjdare.
Du har flow killen! ;-)
KRam

Anonym sa...

Håller med dig!!
Vi borde flirta oftare =)
Det är ju en sån härlig känsla.

Kram!

Douglas sa...

Yrsa: Haha ja flirta är jag nog bra på, det andra övar jag på ;=) Har en del att ta igen efter en lite jobbig tid...ha ha ha. Den här gången var det dock nog hon som styrde och ställde.

Fast som det är nu vete jag tusan om jag vill ha något mer. Känns bra som det är. Finns SÅ många mysiga tjejer som är värda lite uppskattning med tanke på hur fina dom gör sig för oss ;=)

Mmm har haft flyt med helgerna på sistone som varit riktigt nice !

Kram!

Latja: Ja eller hur ;=) ? Känslan är riktigt nice och gör man det oftare får man uppleva den oftare. Enkel matematik ;=)

Kram!

Yrsa sa...

Douglas:
Härligt att du kan uppskatta det hela och din tillvaro utan att det är krav på prestation eller resultat. Något mer kan ju definieras på olika sätt också =). Bara för att man flirtar, dejtar några gånger, tar en drink, hånglar, gosar, har sex eller dylikt så behöver det ju inte betyda giftermål och tre barn. Man kan ju låta det stanna vid en drink eller lite hångel, vad man nu väljer, och njuta av det lilla =).

Livet är till för att njutas och levas! - Yrsas law.
Kram

Douglas sa...

Yrsa: Instämmer helt och hållet! Tycker det här "spelet" mellan man&kvinna är en riktigt spännande krydda ;=)

Det där med att "..det ju inte behöver betyda giftermål och tre barn" säger alla tjejer.

Fast vi killar vet ju sanningen...ha ha ha ! Nice try ;=) !

Kram!

Blingbling sa...

Nu glömde du ju att berätta vad du gjorde i lördags. När du smet iväg ;)

Douglas sa...

Blingbling: Nä jag har inte glömt, bara utelämnat ;=)

Träffade bara en kollega som var ensam den kvällen.

Kram!