söndag 7 december 2008

Jobbig Fredag

Händer mycket känslomässiga saker i mitt liv nu. Tänker på mötet med exet för ett par veckor sedan och senast nu i Fredags då jag meddelande mina kollegor att jag skulle sluta. Dock skönt att ha det gjort !

Blev rätt förvånad när jag hörde/såg hur vissa reagerade. Jag kunde se hur genuint ledsna vissa blev och jag fick en klump i magen och blev rätt ledsen själv. Vissa sa en hel del verkligt snälla saker som värmde oerhört. Till och med dom 2 tystaste på kontoret framförde att det var ju jättetråkigt men såklart kul för din skull.

Så man kan väl lugnt säga att jag inte var på topphumör när jag drog iväg till nya jobbets julfest. Kändes ungefär som att jag hade gjort slut med en tjej och var på väg till en ny dejt...Blev som sagt rörd av mina kollegors respons och helst hade jag velat åka hem. Nu blev det en teaterföreställning modell större när jag träffade min nya chef och resten av kollegorna.

Kollegorna var i allafall snälla och trevliga. Vissa t.o.m riktigt sköna. Dock var det (föga överraskande) ganska ont om tjejer. Så det fanns liksom ingen risk att jag skulle göra något pinsamt på festen utan jag stod och sippade på min Gin&Tonic och skötte mig by the book ;=)

Självklart (som alltid...) när man väljer att avsluta något kommer tankarna upp direkt på huruvida man gjort rätt eller inte. På festen var jag såklart helt övertygad om att jag gjort fel (p.g.a mitt sinnestillstånd), men det kommer kännas annorlunda hoppas jag när jag väl börjar om 3 mån.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Separationsångesten =/
Det hade ju varit så mycket enklare om du inte hade trivts på ditt nuvarande jobb.

Men du ska se att det blir bra.. även om det är dåligt med tjejer och alltså mindre risk för att göra bort dig ;-)

Kram på dig.

Blingbling sa...

Klart du gjort rätt. Nu får du nya kollegor och nya sköna vänner, samtidigt som de gamla finns kvar liksom. Du kan hälsa på, alternativt ta en fredasöl eller lunch med the old ones. Man behöver inte klippa helt.

Douglas sa...

Latja: Mmm den gör sig nästan ALLTID påmind för mig när jag ska skiljas från någonting. Enda gången den inte gjorde det var när jag slutade jobbet utomlands, då var det en befrielse.

Jag hoppas det blir bra. Framförallt att det är bra gemenskap.

Ja det där med få tjejer suger verkligen ! Skulle mer än gärna göra bort mig en gång eller två för att få fler ;=)

Kram på dig också !

Blingbling: Jag får helt enkelt lita på dig då'ra ;=) Vissa kommer jag garanterat ha kontakt med och jag hoppas jag stöter på lite sköna lirare på det andra.

Kram!