torsdag 4 december 2008

Tillägnat en sjuk Latja...

...som vill ha uppdateringar på bloggarna nu när hon är sjuk ;=)

Äntligen är allt klart med nya jobbet ! Kommer börja där 2:a Mars vilket inte var några problem (istf 2:a Feb som det först var bestämt) för dom. Har fått ta 2 semesterdagar i Februari då vi nyanställda (5 st) ska ha introduktion. Egentligen har man enligt lag ingen rätt att ta ut sparad semester under uppsägningstiden, förutom om den har blivit beviljad innan man sagt upp sig. Detta har min arbetsgivare såklart tagit fasta på eftersom dom vill ha kvar mig så länge som möjligt. Som ni förstår är jag inte helt nöjd med deras tillvägagångssätt även om jag kommer avsluta professionellt. Sen är det bara att släppa det här och gå vidare och istället glädjas åt det nya jag har !

Fördelen med att börja i Mars är som jag nämnt att jag kommer få en rätt fet slutlön då jag har 14 semesterdagar som jag ska få betalt för ;=)

Tyvärr blir det ingen påskresa som brukligt med brorsan utan det får vänta till hösten. Känner att jag ställt till det för mig lite och jag vill också fokusera på jobbet direkt i början så jag kommer in i det.

Ska förresten på julbord med nya jobbet imorgon. Ska bli jätteskoj då jag inte träffat mina blivande kollegor än förutom de 4 som intervjuade mig. Efter att ha läst inlägg på bloggar om diverse pinsamheter på julfester kommer jag garanterat att hålla en låg profil.

Apropå julfester har jag också min inte alltför smickrande historia ;=) Det var när jag jobbade på posten och var runt 20. Dansade med en tjej som jag då tyckte var en riktig gammeltacka, typ 33 vilket jag såg som rena tanten på den tiden...ha ha ha. Hon var dock rätt snygg och vältränad och hade en tight kjol. Jag rätt full. När vi dansar vår tryckare börjar jag få stånd och hon trycker sig närmare mig. Jag å min sida får ju för mig "att ingenting syns i mörkret" och tar ett rejält tag om hennes skinkor med mina händer och börjar smeka...dock avslöjar minerna på de som är runt oss att det nog syns rätt mycket. Typ att alla som vill se, dom ser.

Har ju hyfsad ångest när jag kommer till jobbet morgonen efter. De kollegor som jag jobbade med tycker såklart det är skitkul, för dom ser hur stressad jag är. Du borde nog gå och hälsa på henne med tanke på hur mycket du fingrade på hennes rumpa igår säger den ena och gänget skrattar.På eftermiddagen när vi delat posten har hon duschat och och står och sorterar post i högklackat och kjol. Douglas hon har ju t.o.m klätt upp sig för din skull, du måste bjuda ut henne ! Eller Douglas vad ska du köpa för förlovningsringar till er båda ? Eftersom jag var yngst på jobbet och dessutom rätt kaxig fick jag höra en hel del kan jag lova.

6 kommentarer:

Supergirl sa...

Vad hände då? Bjöd du ut henne? =)

Douglas sa...

Supergirl: Nej nej jag var ju livrädd och hade värsta ångesten. Jag höll en ytterst låg profil tills vågorna ebbade ut ;=)

Kram
/Douglas

Astriid sa...

Hahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!

Äntligen får vi höra om att du har gjort bort dej!

Yrsa sa...

Douglas:
Din chef verkar rätt inkompetent och borde inte vara chef. Vill man inte avsluta det snyggt från allas håll?
Tror han är lite passivt aggresiv just nu. Han är besviken över att du inte stannar kvar trots att han "försökte" att komma med ett moterbjudande och när du nu tackade nej till det blev han arg. Men eftersom han är så konflikträdd så tar han ut det genom att ställa till det för dig på andra lite mer subtila sätt.
Mycket vanligt tyvärr :-(.
Hoppas du får bra rekommendationer iaf.

Och du verkar ju helt livsfarlig! Haha gud så genant...jag hade aldrig gått tillbaka till jobbet om det hänt mig när jag var 20 *S*.
Ibland är det rätt bra att vara kvinna så att ens kåthet inte blir lika framträdande *S*.
OCh du vet man kan inte skylla allt på att man var onykter...in vino veritas ;-).

Kram Y

Anonym sa...

Jag tror att jag måste va sjuk lite oftare så att fler pinsamheter kommer fram i alla påtvingade inlägg =)
Tack iaf för omtanken och oj vad jag skrattade =)
Firmafester ÄR ångestframkallande.
Om det vill sig riktigt väl så ska jag pallra mig iväg på vår ikväll =)

Kram på dig!!

Douglas sa...

Astriid: Det har hänt en del gånger kan jag säga ;=)

Men jösses vad jag strök längs med väggarna ett tag...ha ha

Kram!

Yrsa: Ja jag vet inte längre vad jag ska tro om honom ? Egentligen är det strunt samma, nu är det bara att se framåt.

Haha ja det var rätt genant... minst sagt. Denna gång räddade inte min oskyldiga uppsyn mig.

Ja det där med att det inte syns/känns så påtagligt på en tjej är ytterst orättvist ;=) ! Det är därför jag är övertygad om att Gud är feminin...ha ha.

Kram!

Latja: Jag å min sida hoppas att du kryar på dig genast ;=) !

Kram!