måndag 8 december 2008

Ska du ha en Twix ?

Känner mig fortfarande lite deppig. Vad passar då bättre, om inte tracka en kollega för att bli på bättre humör ;=) ?

Köpte en Twix till mig själv som jag öppnade försiktigt och käkade. Sen fixade jag med pappret så den såg oöppnad ut och gick till oldboy. Du har varit så himla snäll så jag tycker du är värd en överraskning, en gest från hjärtat helt enkelt. Hans ögon blev stora som meloner samtidigt som dom fokuserade på den lilla godbiten. Samtidigt som jag ser hans nöjda min säger han åh man tackar, och jag som hade dåligt samvete för att jag gick ner till 7-eleven utan att köpa något till dig. Hans ivriga fingrar knycker chokladen ur min hand. Hans ytterst nöjda ansikte börjar likna mer en fågelholk när han känner att pappret är tomt och han inser att han är lurad. I samma ögonblick börjar jag såklart gapflabba och får med mig de övriga vid mitt bord SÅG ni hans min ? Som ett barn på julafton och vi skrattar alla åt oldboy. Där sitter han med dumstruten på och muttrar något i stil med jag är så jävla korkad, fattar inte att jag kunde gå på den här...

Så här är det ofta på mitt jobb. Vi har en familjär stämning där ingen kan känna sig säker ;=) Man ser till att "få med sig" några bundsförvanter, sen utser man ett offer som man retar. Allt såklart hjärtligt och med glimten i ögat.

Men jag känner honom och vet att han redan smider planer och även om jag vet att hämnden är ljuv, så kommer jag leva länge på den här ;=)

11 kommentarer:

Yrsa sa...

Har du övergett det rosa??
Känner du dig lite "blue"? ;-)

Du verkar ha en skön humor och gör det bästa för att driva med dina kollegor. Hård men hjärtlig jargong. Sånt är kul! Speciellt när det tas emot på rätt sätt =).

Förstår om du kommer att sakna den arbetsplatsen/de kollegorna. Men det kommer bli bra på nya stället. Jag har en bra känsla kring det. OCh du vet ju hur det är med kvinnor och deras sjätte sinne ;-).

KRam!

Douglas sa...

Yrsa: Haha ja den passar inte så bra med min personlighet...tycker förresten ni borde ha sagt till om det ;=) !

Tack ! Driva med kollegor har jag nog alltid gjort och har såklart fått en hel del tillbaka...Brukar ofta ta på mig rollen som "clownen" för att liva upp stämningen. Tycker det är viktigt att folk kan känna sig avslappande på jobbet, det är en förutsättning för bra stämning.

Haha jag vet alltför väl om kvinnornas sjätte sinne...alltid en parameter att akta sig och vara på sin vakt emot ;=) Vore kul om jag fick nytta av den för en gångs skull i och med din förutsägelse...ha ha.

Kram!

Anonym sa...

Om jag hade blivit snuvad på en Twix just nu hade jag INTE blivit glad ;-)

Men annars gillar jag såna skämt och allra helst när någon som ofta retas råkar ut för det. Hehe

Kram!

Astriid sa...

Neeej, vad taskigt!! Jag hade blivit jättesur. Men hade jag gjort det hade jag tyckt att det varit gryymt kul, hahaha!

Douglas sa...

Latja: Haha man ska akta sig för att skoja med tjejer om godis...gäller att ha back-up om man säger så ;=)

Fast han fick en Kexchoklad igår som han tog emot lite tveksamt...he he he

Kram!

Astriid: Haha vilken tur att du och jag inte känner varandra då´ra...tror jag skulle ha en fet blåtira vid det här laget ;=) !

Kram!

Yrsa sa...

Douglas:
Hehe mitt sjätte sinne är oslagbart...har aldrig fel. Borde du veta vid det här laget haha.

Ofta har det bra känningar också så det är både på gott och ont att ha det =).

DU får hojta till så ska jag känna efter i situationer åt dig.
Hahaha

Kram

Douglas sa...

Yrsa: Haha jag tycker alla tjejer verkar ha den där förmågan...och ja jag vet att du definitivt har den ;=) Påminn mig inte ;=)

Japp du får bli min radar !

Kram!

Yrsa sa...

Douglas:
Ska inte påminna dig.
Mina läppar för evigt förseglade ;-).

Blingbling sa...

Här var det blått minsann. Känner du dig blue? Vill du ha en Twix?

Astriid sa...

Mhmmm, en blåtira kan jag nästan utlova ;) Haha!

Kram

Douglas sa...

Blingbling: Kom att tänka på "Linus på linjen" när jag såg den här färgen även om jag inte kommer ihåg vad den blå färgen var för humör ? I mitt fel handlade det om att jag inte tyckte rosa var så fint ;=)

Ingen Twix, men gärna någon lussebulle ;=) !

Kram!

Astriid: Haha du vet vad man säger, "ge dig inte på berg när det finns smågrus" ;=)

Kram!