onsdag 10 december 2008

Maratondagar väntar

Den här veckan är verkligen fullbokad. Kommer bli hur kul som helst men samtidigt vågar jag inte tänka på i vilket skick jag kommer vara på Söndag.

Ikväll ska jag iväg med jobbet och vår största kund på chokladprovning med efterföljande middag. Finns en del folk här som kan det här med att festa och även om det är ett kundevent vet man aldrig hur det kan sluta. Risk för baksmälla => 35 %

Imorgon ska jag iväg på en glöggfest som förhoppningsvis blir lite lugnare. Svårt att sia om hur den kommer sluta. Risk för baksmälla => 20 %

På Fredag ska jag till en kompis och hans tjej som har flyttat in i sin nyköpta lägenhet för en "move in drink"som han kallar det. Har ju varit hos honom förr för att "ta en drink" och vet hur det kan sluta. Dessutom är det Fredag så...Risk för baksmälla => 50 %

På Lördag ska Kanadensaren ha avflyttningsfest. Han ska efter 3.5 år i Sverige flytta hem till Montreal igen. Dessutom ska vi klä ut oss ála 70-tal. Brukar bli lugnt när han festar. Not. Risk för baksmälla => 1 000 000 %

Dessutom har min Pappa köpt en ny bil som jag "måste" kolla på. Jag är själv rätt ointresserad av bilar men jag vet hur glad han är och vill inte dämpa hans glädje. Tror det smartaste draget är att sticka dit på Lördag. Söndag är helt uteslutet.

4 kommentarer:

Yrsa sa...

Hörru!
Så där mycket alkohol och träning är ingen bra kombination. Ajabaja säger Dr. Yrsa. Du kommer inte få nåt resultat alls av ditt 6veckorsarmarprogram om du håller på sådär ;-).
Men däremot ett rikt socialt liv *S*.
Undra vad som väger tyngst ;-).

Kanadensarens fest låter lovande...
Ska jag bjuda på bakispizza och en återställare på söndag? Fast du borde snarare få besök av Anna Skipper och genomgå en detox då hahahha.

Nej men du grabben. Ha det så himla kul och festa lite åt mig med.
KRam =)

Douglas sa...

Yrsa: Hmm nu känner jag att det här inlägget blev fel ;=)

Det är verkligen inte så att jag kommer dricka alla dom här dagarna. Tvärtom, så är jag rätt skötsam med den biten. På Lördag kommer det dock garanterat slinka ner en och annan grogg...

Jag menade mer att man kan bli bakis även om man inte dricker för mycket. Typ sover för lite.

Ååååh nu ser jag nästan fram emot att bli bakis eftersom bakispizza är SÅ gott !!

Japp jag ska sköta festandet åt dig, på samma sätt dom du tände Adventsljusen för mig ;=)

Kram!

Yrsa sa...

Douglas:
Jo, oftast så blir man mer bakis på vardagarna även fast man dricker mindre. Men det beror nog på att man ofta är så trött då och koncentrerad på jobb, sover mindre som du sade.
Fast numera känner jag mig jättefull av två glas vin :-s. Vet inte hur jag lyckas *S*.

Bakispizza är grymt...speciellt och dela den med någon mysig framför en lagom ansträngande film. Inte lämna sängen på hela dagen...

Jag lovar att tända ljus för dig på söndag också =) (fast det där lät nästan som en begravning :-s)

KRam!

Douglas sa...

Yrsa: Tror också det här med att man blir full lättare också beror på att man som sagt inte är lika utvilad. Äter man dåligt (i detta fall lite) påverkar det också.

Haha det lät verkligen som att det kommer bli min begravning på Söndag...vilket det kanske kommer kännas som för min del.

Kram!