tisdag 2 december 2008

Kuriosa

Står i duschen på morgonen och njuter av det varma vattnet. Kastar en blick mot hörnet av badrummet där den tänkta tvättmaskinen ska stå. Ser plötsligt en tofs (vad kallar man ca 30-40 hårstrån ?) av mörkt hår där stråna är ca 7-8cm långa.

Känns lite obehagligt för jag har inte en susning om hur dom kan ha kommit dit ? Att det är mitt är helt uteslutet, så långt hår har jag inte. Städade mitt badrum förra helgen och mig veterligen har jag inte haft en kvinna i min dusch eller hemma hos mig för den delen heller sen dess.

Så slår mig tanken, tänk om man skulle ha en blond flickvän och HON hade varit den som hade fått syn på tofsen ? Vad hade man sagt ? Ööh älskling dom måste ha kommit ut via duschmunstycket som är typ det enda jag kommer på..ha ha ha.

Förresten så ska jag fanimej strypa min bror ;=) Han har som vanligt haft Fru Fortuna med sig när det gäller spel. Den här gången fick han in 2 Jackpots ( på två varandra följande dagar ) och drog in 55 000 SEK.

5 kommentarer:

Yrsa sa...

Fy vad äckligt :-s.
Kan det inte vara så att det kommer från ventilationen? Eller att du har en stickad tröja som släpper ifrån sig sånt hår fast du inte tänkt på det?
Men usch så obehagligt. VI får hoppas att din blonda flickvän hyser stor tillit till dig ;-) Eller så frågar du henne om hon träffade nån på den där hårdrocksklubben hon var på den där helgen du var bortrest ;-).

DIn bror är en turförföljd jävel... Jag har vunnit 25 kronor på triss nån gång. That´s it.
Fast å andra sidan verkar det som om ni bröder har flow i era liv eftersom du trivs, får nyttt jobb, flirtar runt och mår allmänt bra och han vinner pengar på löpande band. FÅr man bli en del av er famij och få ta del av flytet? ;-D.
Kram

Astriid sa...

Haha, vad skumt!! Vet inte vad du skulle ha sagt doh. Det hade ju blivit minst sagt pinsamt :S

Men vilken turgubbe! Nu spelar ju inte jag så jag kan inte vinna. Eller jo, min kollega släpade med mej på bingo en kväll, haha! Det var hon, jag och en del pensionärer.. Lite skoj, men man var tvungen att vara tyst (inte min grej) och så vann jag inget. Då var det ju inget kul :P

Anonym sa...

Skumt!!
Jag skulle inte kunna låta bli att få en del skräckfilmstankar pga tofsen och hur den kan ha hamnat där =)

När det gäller turgubben får vi hoppas att turen glider över till dig snart.
Själv sitter jag med två trisslotter och har stora förväntningar på dem.
"Tur i spel, otur i kärlek" heter det ju ;-)

Kram!

Blingbling sa...

Vems är tofsen? Erkänn nu haha. Har du hemligheter för oss.

Och vad bra att din bror vann en massa pengar. Fatta vad fina julklappar du kommer att få ;) Skicka honom en önskelista.

Douglas sa...

Yrsa: Ventilationen är en bra gissning! Har nog inga stickade tröjor.

Usch jag mår illa av bara tanken på ett en ev. flickvän skulle gå bakom ryggen på mig...Som tur är kan jag utesluta det ;=)

Ja han har sinnessjuk tur i spel. Hmm för tillfället har vi bra flyt med grejerna, men vi har haft det bra jobbigt båda två innan. Han med sin skilsmässa och jag med min
situation med exet/jobbet.

Haha ska fråga mina päron om dom vill adoptera en dotter ;=)

Kram!

Astriid: Jag hade nog inte sagt så mycket utan låtit handlingar tala, och fått henne inse att hon är the one and only för mig...

Haha Bingo ?? Erkänn att det var DU som längtade till det...;=) Hade nog fått panik om jag hade varit tvungen att sitta tyst och kan tänka mig hur du kände...ha ha ha

Kram!

Latja: Mmm jag skulle verkligen behöva lite tur i spel. Trisslotter har jag dock tappat förtroendet för.

Haha då måste jag var jätteloser som har oflyt i både spel och kärlek ! Vad är nästa steg då ?

Kram!

Blingbling: Haha klart jag har hemligheter, det borde ju du veta som känner mig !

Jag räknar iskallt med en Nokia 6220 Classic bland de paket jag får ;=) !

Kram!