onsdag 10 december 2008

Fundersam

Nu har pussycat dykt upp igen lite vagt. På Facebook har hon "kastat en snöboll" på mig. Som jag skrev tidigare så avbröts vår kontakt i och med den här konversationen på MSN som jag inte fattade ett dyft av. Eller rättare sagt, fattar fortfarande inte.

Även om jag tyckte det var trist att 3 års bekantskap skulle sluta på det här sättet lindrades hela saken av hennes beteende. Spontant kände jag det då som att jag inte vill ha med folk att göra som beter sig så här oavsett om det nu är kompis/vän/KK/bekant eller whatever.

Grejen är ju den att jag inte vet vad jag ska svara, eller rättare sagt OM jag ens ska svara ? Min spontana tanke är det som jag skriver om ovan. Å andra sidan känns ju det fånigt också med tanke på att det var 7 månader sen ? Jag menar kom igen, släpp hörnflaggan.

Tror nog problemet är att jag blev lite sårad och tycker att en ursäkt från henne kan vara på sin plats. Å andra sidan är ju inte tjejer kända för att komma till saken när dom vill något eller be om ursäkt ;=) Så jag får väl anta att det här är hennes sätt att uttrycka att hon vet om att hon gjort fel.

9 kommentarer:

Yrsa sa...

Så du tar att hon kastar en snöboll på FB på dig som att hon vill ha kontakt och be om ursäkt? Nja... Det tror inte jag. FÖrlåt..
Men då hade hon hört av sig på annat sätt tror jag. Eller ja, säker kan jag inte vara.

VIll du ha kontakt igen är väl frågan du ska ställa dig?
Vad skulle en återupptagen kontakt ge dig?
Har du nåtgot positivt utbyte av henne?

Svara på de frågorna för dig själv först och sen kan du se om du ska kasta en snöboll tillbaks =).
ROligast vore väl om du gick till hennes lägenhet med en riktig snöboll och kastade på fönstret...lite romkom över det ;-).

Lycka till!
Kram

Douglas sa...

Yrsa: Njae det tror jag egentligen inte...inte ens nära om jag tänker efter noga. Men som sagt, tjejer är inte alltid så tydliga med vad dom menar för att inte tala om svårigheter med att be om ursäkt. Det är mina erfarenheter utan att för den skull generalisera.

Och kanske är det svårt efter 7mån att göra det ? Eller så kanske hon inte ens vet HUR hon ska göra det, om hon ens har såna tankar ?

I och med att jag är singel skulle jag nog kunna ha en hel del positivt utbyte av henne...ha ha ha.

Haha ska göra som han i Dum&Dummare när tjejen kastar på honom och han med full kraft kastar en snöboll rätt i ansiktet på henne ;=)

Kram!

Yrsa sa...

Douglas:
Är vi tjejer dåliga på att be om ursäkt?
Det har jag ingen erfarenhet av. Fast å andra sidan var jag dålig på det förut, men det lönar sig alltid att be om ursäkt. BÅde för en själv och för den drabbade. Även om det känns jobbigt. Fast nu predikar jag för de redan övertygade ;-).

Haha, du har bara en sak i huvudet din lilla översexuella varelse ;-).
Det enda jag kan säga är att var försiktig med återvinning. Ställer ofta mer till problem än vad det ger...

Haha, ja, resultatet som blev i dum dummare var väl inte riktigt den bilden jag hade framför mig *S*. Jag fick framför mig en mer rosaskimrande bild av hur hon öppnar sitt fönster, ser dig leendes där nedanför. Skrattar och rusar ner och springer in i din famn...
Jag är för indoktrinerad i hollywoodromance *S*

Kram

Douglas sa...

Yrsa: Kanske är det så att könen har lättare att be om ursäkt sinsemellan än till det andra ?

Haha nä i det här fallet är det hon som föreslagit saker och ting, så jag är helt enkelt ett offer !

Åh vad jag längtar till den stund när alla tjejer får prova på hur det är att vara kille, så ska vi se hur det låter angående det här med att man bara har en sak i huvudet...ha ha ha ! När den stunden nu skulle vara...nästa liv kanske ?

Mmm kan hålla med om att Hollywood-romance är rätt nice ;=)

Kram!

Anonym sa...

Känn först efter om du verkligen VILL svara.
Jag har haft liknande tankar att va f-n jag är singel och det kunde ju va trevligt osv men ibland är det bra att verkligen tänka efter innan man handlar. (vilket du iofs verkar göra)
Kasta snöbollar kan man göra ute i den riktiga snön, om den nu behagar att komma tillbaka =)
Kram på dig!

Blingbling sa...

Hörru, nu ser du till att snömula tjejer på hemmaplan istället. Då blir det mindre komplicerat. Eller så inte hahah.

Astriid sa...

Douglas, VAKNA!

Anonym sa...

Håller med Astriid!!!

Douglas sa...

Latja: Jag har inte svarat och kommer inte göra det heller. Som tur är behöver jag inte vara så desperat.

Kram!

Blingbling: Det skulle jag gärna göra, om det nu bara kunde finnas snö att mula med också ;=) !

Kram!

Astriid: Haha si si chefen !

Kram!

Latja: Nu är det fegt, ni är ju 2 mot 1 ;=) !

Kram!