fredag 7 november 2008

Personliga listor

Eftersom det här med listor verkar vara populärt kommer min variant för att få reda på lite mer om er som läser här.

Utmaningen lyder :
1. Skriv 3 bra sidor som du tycker om hos dig själv.
2. Skriv 3 dåliga sidor som du inte tycker om hos dig själv.
3. Vilken kroppsdel(ar) får du mest komplimanger för ?

Douglas listor (utan inbördes betydelse) :
1a. Jag tycker om att jag är empatisk/omtänksam.
1b. Jag tycker om att jag är vältränad (även om formen innan/efter Jul inte är den bästa..ha ha)
1c. Jag tycker om min spontanitet.

2a. Jag är dålig på att laga mat (ska gå matlagningskurs med en kollega).
2b. Jag tycker inte om att jag är så långsint om jag blivit riktigt sårad.
2c. Kan ha svårt att säga nej = kan ta på mig för många uppgifter.

3. Rumpan/ögonen

ALLA är hjärtligt välkomna och utmanade att svara ! Kanske vågar ni som aldrig/sällan kommenterat skriva också ;=) ?

9 kommentarer:

Yrsa sa...

Det här var ju jätteroligt =).
Vältränad, omtänksam och spontan med vackra ögon....varför är du singel?! ;-)

Jahapp....here we go!

1a. Omtänksam
1b. Envis/Ambitiös
1c. Glimten i ögat (dvs humor och charm)

2a. Jag kan vara fööör impulsiv. TÄnker inte riktigt efter om det här är så klokt eller inte i det långa loppet, för mitt hjärta vill en massa.
2b. Slarvig. Jag önskar att jag inte byggde högar m papper/tidningar/brev/skolgrejer etc hemma och min definition av att städa är att flytta runt högarna...
2c. Kontrollerande...mitt sätt att göra vissa saker är ju bäst (speciellt i köket). Så ere ju ;-).

3. Brösten o leendet. Fast nu när jag tränat så mycket har nog brösten tappat sin plats så jag flickar in ögonen *S*. Fick faktiskt höra höromveckan att mina ögon har ett farligt sug och påminde om Helena Christensens. Det vet jag inte riktigt *S*

Ja, det var väl jag i ett nötskal =).

KRam

Anonym sa...

1, Tre bra sidor: Lyhörd, empatisk och social

2, Tre mindre bra: Blir tjurig när jag är stressad, usel på att lägga undan pengar om det inte är för någon planerad händelse och tycker inte om att prata inför en större grupp människor men är ju tvungen inom jobbet :-S

3, Oj det här var svårt, tycker inte att det är just någon speciell kroppsdel. När det gäller komplimanger är det nog snarare ord som vacker, härlig och sexig.. Haha =) Men det ligger ju i betraktarens ögon. Själv är jag mest nöjd med att va så pass vältränad i min ålder (ja, nu lät jag som 50)

Kram på dig!

Supergirl sa...

Okej då kör vi.

1. Lojal, snäll, driven.

2.
Lite för mkt manyana, manyana inställning.
Guldfiskminne
Önskar jag var mer strukturerad.

3.Ögonen, leendet och brösten.

Douglas sa...

yrsa: Haha kanske tycker inte tjejerna samma sak ? Jag är nog singel för att jag valt att vara det efter mitt senaste ex. Behövde ta hand om mig själv.

För impulsiv...det kan jag tänka mig :=)

Oj det var ingen dålig komplimang ! Han måste ha diggat dig bigtime :=)

Kram!

latja: Haha ja du lät faktiskt som det ;=) Nu har jag ingen aning om hur gammal du är,men nog kan "äldre" tjejer vara vältränade och sexiga.

Läste en artikel för ett tag sen om Elisabeth Hurley och jeeeeezus vilken sexig kvinna !

Kram!

supergirl: Haha din dåliga-lista hade tamigtusan lika gärna kunnat vara min... Guldfiskminnet gäller dock bara vissa saker.

Kram!

Yrsa sa...

Douglas:
Diggat mig bigtime? Tror inte det.. Det var ju psykologen som sen sade att "det inte kändes rätt".

Och, ja jag är ju lite impulsiv av mig...Men nån nångång kommer älska det med mig. Det är jag övertygad om.

Förresten är det bra att du tagit dig din singeltid om du tyckte att du behövde det. Åter igen insiktsfullt av dig du kloka man!
Kram kram

Douglas sa...

yrsa: Ajdå...det visar ju bara att han inte kunde tänka klart när han såg dina ögon !

Tackar tackar ! Ska man få tag på en normal tjej är det nog bra om man är i balans själv ;=)

Douglas sa...

Kram!

Astriid sa...

Hahaha! Roligt :) Jag ska göra det på min blogg :)

Douglas sa...

astriid: Ska dit och kolla ;=) !

Kram!