onsdag 26 november 2008

Dags för nästa möte

Hade i förväg ett jobbigt möte med exet i Fredags vilket inte blev så jobbigt. Nu på Fredag är det dags för ett nytt "jobbigt" möte. Denna gång med chefen eftersom jag har bestämt mig att säga upp mig då. Skulle väl inte förvåna mig om han kommer med ett motbud för att göra det hela ännu jobbigare...ha ha.

Att börja jobba på mitt nuvarande jobb förra året var helt rätt. Kände mig låg på alla möjliga sätt. Då spökade exet och dessutom var jag helt körd när det gällde motivation att jobba på mitt dåvarande jobb. Tog ett break på 2.5mån och kom till ett fantastiskt trevligt gäng med en familjär stämning vilket var (och är) oerhört viktigt för mig. Exakt vad jag behövde då. Är det något jag fått ytterligare bekräftat, så är det vikten av att ha trevliga kollegor. Mina nuvarande har nog ingen aning om hur stor betydelse dom haft i mitt liv, och hur mycket dom hjälpt mig att återfå glädjen igen i arbetslivet och i allmänhet.

För mig har pengar och makt aldrig varit något jag brytt mig om tidigare. Det har aldrig varit ett mått på om någon har "lyckats", som det är för många andra. Jag har alltid haft en föreställning om att de människor som lyckats, det är de som gör det dom vill. Okej att jag haft tur på så sätt att det som jag tycker om att göra innebär yrken där man tjänar bra. Riktigt bra tom. enligt mina mått mätt med tanke på att jag tjänade 11000kr/månad när jag jobbade på Posten 10-12 år sen.

Det kommer bli vemodigt och jobbigt. Nu planeras vårens projekt för fullt och när dom äntligen är klara med planeringen kommer jag kliva in och säga jag vill sluta. Gör om igen.

Dessutom så bakade en av mina kvinnliga kollegor sin special-tårta till min ära när jag fyllde år. Grymt gulligt, utan att jag ens sagt ett ord om att jag skulle fylla år. Ok att jag blev kär i den när hon lagade den första gången för 2 år sen och jag blivit lovad en ny sen dess...ha ha ha...men måste alla såna här "samvets"-grejer ske precis innan Fredag...ha ha ?

Men jag är rätt säker på att jag gör rätt. Ska jobba på ett riktigt bra företag. Dessutom jobba med det programspråk som jag behärskar bäst. Kommer bli kollega med en av mina bästa vänner (han som f.ö. har rekommenderat mig). Kommer få göra certifieringar på arbetstid, vilket är bra efterom det i utlandet värderas högt...särskilt eftersom jag som nämnt innan har funderingar på att lämna Sverige igen någon gång. Just ja, får en bra löneförhöjning också.

Men kollegorna, dom kommer jag sakna så in i h*lv*t* !

6 kommentarer:

Astriid sa...

Att ha bra kollegor är A och O. Annars kan det va.. Jag kan jobba med nästan vad som helst bara jag har bra kollegor. Eftersom jag jobbar med barn och ungdomar som har sin egen problematik allihopa är det ju ytterst viktigt att stötta och hjälpa varandra i t ex våldsamma situationer.

Jag blir nästan lite tårögd när jag läser ditt inlägg. Det kan också bero på att jag är sjukt känslig just nu. Men att människorna på jobbet betyder så mycket är bara så fint. Sen kan det ju också bli åt det andra hållet och det är ju såklart mindre kul.

Men du kommer ju få jobba med nån du tycker om du med så det kommer ju bli kalasbra det med :)

Anonym sa...

Jag har varit på mitt jobb i 10 år och det har väldigt mycket med arbetskamraterna att göra, så jag förstår dig verkligen!!

Kram!

Ps. 9 av 10 saker vi oroar oss för händer inte. Jag råkade med andra ord ut för den tionde =/

Douglas sa...

Astriid: Ja du anar inte hur rätt du har ! Jag känner exakt likadant. Skulle kunna jobba med vad som helst om jag var omgiven av mina bästisar.

Vet du vad, du får börja jobba med mig och Latja när vi startar vår catering/cafeteria/restaurang ;=) Då kommer du ha dina bästisar bredvid dig hela tiden !

Jag har jobbat åt andra hållet också, med kollegor som verkligen suger. Aldrig igen säger jag bara.

Kram!

Latja: Åh då har du det bra ! Javisst är det otroligt skoj !

Fy fan vad trist att höra, tänker jag spontant. När det gäller kärlek och oro är det ibland det omvända tyvärr verkar det som :=(

Kram!

Astriid sa...

Ja, jag är med! Jag gör ju egna smycken numera så då kanske vi kan ha en liten presentavdelning?? ;) Sen är jag grymt bra på att köra bil fort, om kunderna vill ha en snabb leverans lixom :D

Douglas sa...

Astriid: Ja jag utnämner dig till VD för Presentavdelningen ;=) !

Haha vet inte om jag ska tro på det där med att du är bra på att köra fort angående ditt inlägg när du tom. fick vända...he he. Men ok, jag litar på dig så du får blir vår budtjej !

Kram!

Astriid sa...

Hahaha! Men jag lovar, jag är jättebra på att köra fort, bara det inte är tokmycket snö på vägen och på väg ner. Mina killkompisar är ju rädda när dom åker med mej. SÅ fort kör jag :P Vilken bragd va? Haha! Iof har jag lugnat mej lite med åren, nu har jag ju haft körkort i fem år trots allt :D Och böter vore pissigt..

VD låter kalas! Jag ska inte göra er besvikna ;)

Kram