tisdag 25 november 2008

Helgrapport

Helgen avklarad och den blev riktigt lyckad.

Började med att jag träffade exet. Kände mig rätt nervös måste jag säga, också för att jag inte visste hur hon skulle reagera. Hann tänka ungefär 5000 tankar och blev påmind om ytterligare typ 3000 när jag gick promenerade de 10 minuterna till hennes lägenhet. Ringde på dörrklockan, hon öppnade och vi hann knappt hålla om varandra innan jag kände tårarna komma.

Jag vet inte hur länge vi höll om varandra, men i såna där ögonblick känns det som att tiden står stilla. Ord behövde inte sägas, känslan i den djupa långa kramen och strykningarna i varandras hår sa det mesta. Det var en fin känsla.

Efter kramandet hälsade/kramade jag på hennes hund innan vi åkte ut till stallet alla 3 och tittade till hennes häst (jag har en skum förmåga att träffa tjejer med hästar ?). Sen tog vi en promenad och åkte till någon affär där hon skulle köpa något till hästen.

Och helt plötsligt kändes det som det gjorde för många år sedan, innan allt strul började.Skojade med varandra. Körde gamla skämt, framförallt den om att hon börjat få gråa hårstrån vilket föranledde en snabb blick i en spegel. Självklart har hon såklart inte ens en tillstymmelse till det.Resultat av detta blev som vanligt en "smäll" på axeln, eller på låret om vi satt i bilen när hon såg mitt skratt och insåg att jag "lurat" henne...igen ;=)

Vi pratade med varandra på ett sätt som om vi aldrig hade haft ett endaste gräl. Som vanligt var det något med mina kläder som hon rättade till, typ ett hårstrå på min tröja och att min skjortkrage inte var vikt korrekt. Gulligt det här med tjejer och deras ompysslande.

Men det fanns en stor skillnad, och det är att hon har pojkvän. Nånting som jag faktiskt tycker är rätt skönt. Särskilt i och med att det var jag som gjorde slut. Som jag skrev i en kommentar på en blogg så är nog känslan av att ha sårat en tjej bland det värsta en kille kan ha. Att veta att man är orsaken till hennes tårar. Oavsett hur vi haft det och vad hon/jag/vi gjort mot varandra är hon en av de mest omtänksamma och kärleksfulla tjejerna jag träffat och jag önskar henne det allra bästa.För min egen del känns också vetskapen om att hon har det bra och att någon tar hand om henne mycket viktig. Att bli av med en del av det dåliga samvetet jag haft är också onekligen skönt.

Vi firade också min födelsedag med en av de galnaste festerna jag varit på på länge i Lördags. Några partners till min bror skulle ha nyinvigning av deras bar och hela ligan drog dit. Det var en sån där magisk kväll när tiden bara flyger iväg. Hade en skön flirt med en bartender. Träffade på mycket folk jag kände och vet inte hur många kramar/pussar jag fick. Det startades tom.någon insamling för att jag skulle flytta tillbaka...ha ha ha. Härligt när människor blir lite kramiga och omtänksamma av alkohol. Oturligt nog för mig var det många som ville gratulera mig med en shot/drink så jag fick i mig en anselig mängd alkohol också. Tur att jag var smart att dricka vatten däremellan. Helt plötsligt skulle baren stänga och jag fattade ingenting. Vi hade ju knappt varit där..trodde jag innan jag såg att klockan var 7.00 på morgonen.

Flörten måste jag berätta lite om. Vi hade förfest på brorsans bar då det kom in en kompis till mig och brorsan med en tjej. Jag var helt säker på att det var kompisens flickvän. Således hälsade jag på henne med ett stort leende och kindpuss. Hon hälsade likadant och vi stod och pratade som om vi känt varandra ett tag innan jag börjar fundera...har jag verkligen träffat den här tjejen förut? Som jag nämnt är ju mitt minne när det gäller ansikten inte den bästa. Således visade det sig att det inte var hans tjej och att vi aldrig setts innan. Hon måste ju undrat vad jag var för stolle som hälsade på henne som jag gjorde...ha ha ha.

Fick också en mängd gratulationer på Facebook, via sms och mail. Även om jag inte tycker det är så kul att fylla år nuförtiden gjorde den stora mängd uppskattning att det kändes ok den här gången ;=)

4 kommentarer:

Yrsa sa...

Ett JÄTTESTORT grattis i efterskott! Gott nytt år! Hipp hipp hurra! *bakar tårta med ljus och glasyr*

Skönt att det kändes så lugnt med exet och att du hade det så kul där nere =).
Det behövde du!
Njut av minnena.

Stor kram Y

Anonym sa...

Vilken bra tripp det blev =)

Och du.. GRATTIS GRATTIS i efterskott.

Kram!!

Astriid sa...

Grattis i efterskott!

Allt gick ju kalasbra, såklart :) Djurmänniskor är bra människor. Och med både hund och häst måste det ju ha varit en galet bra tjej, hihi! Men allt har sin tid.

Visst är det skoj att bara flirta lite ibland? ;) Eller har ni bytt nr eller så? ;) Annars kan jag vissa kvällar känna mej nöjd med det.

Skönt att höra att du hade det bra!
Kram

Douglas sa...

Yrsa: Tackar tackar ! Frågan är om jag får i mig mer tårta...ha ha ?

Ja helgen blev perfekt på alla sätt och vis ;=)

Kram!

Latja: Japp högsta betyg ! Tack snälla du !

Kram!

Astriid: Tackar tackar !

Japp allt går bra när jag har ert stöd ;=)

Jo nog stämmer det att djurmänniskor har en förmåga att vilja ta hand om, vilket är mycket positivt ! Hon är en riktigt bra tjej, men ibland träffar man helt enkelt folk vid fel tidpunkt.

Haha ja jag tycker om att flirta, och ibland räcker det. Kommer ju åka ner igen och kanske blir det mer då ? Bytte inga nummer.

Kram!