söndag 9 november 2008

Depeche Mode.

En riktigt trevlig nyhet är att Depeche Mode ska släppa en ny skiva och sedan turnera! Detta band har onekligen gett mig många minnen för livet. Vet inte hur många konserter jag har sett med dom, men det måste vara nånstans runt 15-20st.

Höjdpunkten var Sep-98 när min kompis på EMA Telstar behövde vakter vid insläppet. Kom dit och blev själv insläppt 4h innan konserten. Blev hyfsat paff när jag plötsligt ser hela bandet köra soundcheck i ett tomt Globen, typ 20meter från mig. Kändes helt overkligt att plötsligt stå så nära människor som jag då verkligen beundrade. Efter att insläppet till konserten hade varit fick vi ställa oss och kolla på konserten, typ 10m från scen. Helt förbannat sjukt drag och fantastiskt att se bandet i action från så nära håll.

Tyvärr spelar dom bara i Arvika när dom kommer till Sverige vilket känns sådär. Däremot har jag och några kollegor bestämt att vi ska ner och kolla på dom i Budapest i Juni nästa år, kombinerat med ett rejält festande !

Slutligen postar jag en video från denna turné (1998). Tillägnar den till en god vän som skrev väldigt snälla saker om mig igår i sin blogg. Kan ju tyvärr inte göra reklam för henne eftersom inga killar läser här, men det är en kanontjej! Tror att hon gillar den här låten då hon postade den på Facebook för ett tag sen. 1:a låten på konserten och jag ryser när jag hör den. Den är sjungen av mannen med en av de bästa rösterna jag hört, Dave Gahan. Just for you Bling ;=)!

9 kommentarer:

Yrsa sa...

Depeche är grymma!

Men du...vaddå inga killar som läser din blogg? Hur kan du veta det? De kanske bara inte är lika öppna som vi tjejer?
Men vad härligt med komplimanger. Sug i dig av dem och njut =).

kram

Blingbling sa...

Den låten är så jävla bra!!! Jag får rysningar.

/Bling

Douglas sa...

yrsa: Den slutsatsen drar jag eftersom jag inte har fått en enda kommentar hittills från en kille ;=)

Självklart behöver det inte betyda att ingen är här och läser, men det kanske är sannolikt.

Komplimanger är alltid trevliga att få !

Kram!

blingbling: Sjukt skön faktiskt. Tror mina grannar har hört den också ett antal gånger...ha ha ha

Anade att du skulle gilla den ;=)

Kram!

Supergirl sa...

Själv ska jag se dem på Arvika.
Jag är väl inte lika seriös som du ;) Depeche rules =)

Douglas sa...

supergirl: Haha nä det du verkar fokusera på är huruvdida saker är inne eller inte. Och jag kan tala om för dig att Arvika är utomhus ifall du inte visste det ;=)

Kram!

Supergirl sa...

Jag var på arvika i år. Lite sol och regn tar inte död på supermänniskor!
Festivalen är ju mitt under sommaren!

Douglas sa...

supergirl: Kan också nämna att senaste jag åkte till Arvika gick det inte så bra....ska skriva ett inlägg om det. Rätt kul historia faktiskt.

Kram!

Supergirl sa...

Senast jag åkte till arvika, blev jag sexuellt trakasserad, jättesjuk, fick inte sova en blund på tre dygn, och självklart bada i lera. Så jäkla nice. Klart jag ska åka nästa år. Men Douglas det är nog din ålder som gör att det är lite jobbigt för dig, annars får du gärna följa med, skulle behöva en livvakt =)

Douglas sa...

supergirl: Haha ja det är ju alldeles uppenbart att du inte kan hålla dig från att åka igen när du nämner din förra resa.

Jag lovar att det var DU som förförde en man och sen slängde ner honom i leran för lite hångel och sen får du det att låta som att du var ett offer ;=)

Jag ? För gammal ? Tsss....;=)

Kram!