tisdag 1 februari 2011

Annorlunda upplevelse

Troligtvis har det med åldern att göra, men jag är väldigt noga med att vara rädd om min kropp.På ett sätt som jag kanske inte var när jag var yngre. Är numera noggrann med t.ex stretching efter mina löppass. Liksom med att aldrig springa 2 dagar i rad utan vara noga med vila. Dricka mig berusad var och varannan helg är inget som tilltalar mig heller.

Men igår gjorde jag något som jag aldrig gjort förut. Jag gick på en SPA-behandling hos Axelssons. Var i första hand ute efter ansiktsrengöring och massage, men fick en hel del på köpet ;=) Bland annat blev insmetad med någon smörja och låg där som ett kolli, inpaketerad i någon folie. Kändes väldigt märkligt när jag senare stod där i duschen kolsvart, med en handduk virad runt skallen som en turban.Finn Femtusen fel. På det hela var behandlingen ok, men jag hade klarat mig gott och väl med enbart massagen som var riktigt behaglig.

För att återvinna min manlighet, med bilden av mig insmord med smörjan och turbanen i färskt minne kände jag att det var dags att gå ut och fälla en björn med händerna. Eller att brotta ner en krokodil. Inget av dom alternativen var dock möjliga så jag fick nöja mig med ett pass på gymmet. Kände mig mycket nöjd med styrkan och var tvungen att fråga tjejerna i receptionen "har ni fyllt vikterna med luft eller är det bara jag som är ovanligt stark idag ;=) ?". Fick bara skratt tillbaka som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka.

Träningen är väl i princip det enda positiva med Januari, som jag för övrigt är glad över äntligen har övergått i Februari. Har kört mina 3 lugna löppass i veckan + 2 styrketräningen nu 4 veckor i sträck. Planen är dock att vila helt och hållet under semestern och låta kroppen ta igen sig.

Semestern är vansinnigt efterlängtad nu. På jobbet är det rätt stressigt och pressat. Ur den synpunkten kan man också lugnt säga att semestern är vältajmad. Ska också bli otroligt skönt att komma tillbaka sen och börja i ett nytt projekt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att det går så bra med tränignen =).

Hoppas verkligen att du får en skön semester och att kroppen får vila ordentligt!

Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nu blev jag påmind om att jag har ett presentkort som sak avnjutas med någon ansiktsbehandling eller massage =)

Fler killar borde ta efter ditt exempel.
Kram.

Fröken Svensson sa...

Jag tycker det är manligt att göra omanliga saker =) PUSS

Douglas sa...

IS: Ja det är skoj ! Känner mig som King Kong...ha ha.

Tack snälla du. Jag ska verkligen ta hand om mig själv.

Kram!

oskrivnablad: Har du inte tid att göra av med det så kan jag gärna ta emot det ;=)

Kram!

Fröken: Till en viss gräns då hoppas jag...;=)

PUSS!