lördag 5 februari 2011

Gymmet

Det skulle vara intressant att titta in i tjejernas omklädningsrum på gymmet bara för att se hur det ser ut. Vad gör tjejerna innan dom går ut i lokalen ? Är det sant det där med att dom sminkar sig ? Langar dom på sig parfym ?

Jag tänkte på det här när jag ser vad som försiggår i herrarnas. Kan berätta att det fixas och donas en hel del i herrarnas, särskilt när man tror att ingen annan ser. Många försöker se helt ofixade ut, men dom kan stå där i minuter för att uppnå detta. Rätt kul egentligen. Man fixar sig för att se ofixad ut.

Det är också ganska roligt att se "modet" när det gäller träningskläder. Många av dom "coola" killarna kör med tights (3/4-dels eller hela) som dom sen har shorts över. Fråga mig inte varför. Jag tycker det ser jätteroligt ut. Särskilt när man ser 10 pers ha på sig denna outfit. Sen har vi kategorin som tränar i mössa. Ännu mer obegripligt när det kan vara riktigt varmt i lokalen. Ser inte klokt ut.

Jag har å andra sidan också tights när jag springer. Av rent praktiska skäl. Utan shorts. När jag sprang den där morgonen i bomullskläder och det började regna så mycket att mina kläder blev helt genomblöta OCH jag fick såna skavsår i ljumsken/pungen att jag inte kunde gå normalt i 1 vecka fick jag nog. Då bestämde jag mig att jag skiter i hur jag ser ut i tights. Skavsår i dom trakterna ska jag inte ha igen.

Sen har vi dom där sköna typerna som verkligen skiter i allt vad "fixa" innebär. Stötte på dom i veckan när dom väntade på att jag skulle bli klar med bänkpressen. Runt 40-45 år. 2 jugoslaver som såg ut som typ Zlatko och Slobodan. T-shirts som knappt når ner till byxlinningen. Shorts som är 7 storlekar för stora. Tatueringar lite här och var. La särskilt märke till dom som gick från halsen och neråt. Killar som man inte direkt skulle vilja ha något otalt med. Killar som lägger på 20kg mer än dom orkar vilket leder till att han som passar får hjälpa den andre att lyfta upp vikten. Men det ser coooooolt ut att ha mycket vikt på stången.

...fast lite parfym måste jag erkänna att jag också brukar ha på mig ;=)

2 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Dumheter att man ska fixa till sig innan. Tycker jag iaf. Skulle man råka "hitta" en kille på gymmet, så är det väl bra att han vet hur man ser ut svettig o dan, eller med bara lite smink på. Eller inget alls. Då slipper han ju få en chock senare ;)

Douglas sa...

TP: Hehe nä det kan ju tyckas som lite falsk marknadsföring.

Fast jag tycker det är rätt sexigt när en tjej är lite svettig...hi hi

Kram!!